Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel jaar kun je briefgeld bewaren?

Hoeveel jaar kun je briefgeld van nu (euro briefjes). Bewaren? Voordat de briefjes in zo'n slechte staat zijn dat ze niet meer geaccepteerd worden door de winkelier of bank.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ervan uitgaand dat je ze opslaat en niet gebruikt.

Toegevoegd na 12 minuten:
Ze worden niet luchtdicht opgeslagen. Aangezien dit nog niet uitgeprobeerd is ben ik op zoek naar een schatting van het aantal jaren dat het duurt voordat het geld is afgebroken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het er vooral aan ligt hoe je met de briefjes omgaat.
Als je ze netjes ergens zou bewaren blijven ze natuurlijk goed/mooi.
Als je ze overal mee naar toe neemt, laat slingeren, etc. is er snel iets mis met ze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel kort bij mij, voor ze versleten zijn, zijn ze op ;)"

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Om te beginnen is bankpapier een superieure soort, die kwalitatief ver boven andere soorten uitsteekt. Het is houtvrij en voor een deel van lompen gemaakt. Ik denk,dat je ze zonder probleem enige honderden jaren kunt bewaren, althans jouw nakomelingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

als je ze luchtdicht verpakt moeten ze jou kunnen overleven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ze jou makkelijk overleven. Ik heb nog gld liggen van een paar derde wereldlanden van 30 jaar geleden. gewoon in een doosje 'overgebleven geld', met munten, treinkaarten en noem maar op. Het geld is in alle gevallen nog als nieuw. Ik denk dat de euro het langer uithoudt, mits niet in de zon en niet op een vochtige plaats. Het grootste gevaar is een hongerige muis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel lang zelfs de zilverbonnen uit de tweede wereld oorlog zien er nog prima uit en van die bonnen en in die tijd was de techniek nog niet eens zover als nu.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding