In België stopt men 't kernafval onder de grond vlak bij Nederland. Waarschijnlijk hebben ze rekening gehouden met grondwaterrichtingen, zodat de lekkages uiteindelijk naar Nederland zullen gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
België heeft geen problemen met energie. Het heeft er geen tekort aan.

Waar o.a. Greenpeace problemen mee heeft is dat in België elk jaar 120 ton hoog-radioactief afval wordt geproduceerd dat nog miljoenen jaren gevaarlijk radioactief blijft. Buiten het feit waar België het opslaat, want dat is al genoemd.

Daarnaast heeft België vorig jaar grote problemen met de liberalisering van de energie: België heeft niets meer in de pap te brokkelen. De twee grootste energieleveranciers zijn nu in Franse handen en hierdoor heeft de Franse overheid een monopolie op de Belgische energie. Dat lijkt me een behoorlijk probleem.