Waarom gaan mensen op kantoor vaak de gang op (heen en weer wandelen) als ze een telefoontje krijgen?

Het kan niet alleen zijn om het niet storen van andere mensen want op de gang horen de mensen de bellers alsnog.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je stelt dat mensen op de gang de beller ook horen, maar dat is natuurlijk niet helemaal juist. Hoogstens kan, als je daar wandelt, iemand die daar ook loopt, flarden van het gesprek opvangen, gedurende een korte tijd. Als het dus om redenen van privacy is, is de gang dus altijd beter dan op je kantoor, waar ook andere mensen zitten.

De hoofdreden lijkt mij, dat iedereen die op kantoor het grootste gedeelte van zijn tijd zit, het wel lekker vindt, om even de benen te strekken. Als je op de gang heen en weer gaat banjeren zonder telefoon in je hand, zou je baas dat niet zo op prijs stellen, omdat je behoort te werken ipv te wandelen. Nu werk je gewoon, en kun je heerlijk even wandelen. Een mooi voorbeeld van "het nuttige met het aangename verenigen". ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Tja, een nieuwe trend sinds de mobiele telefoon. Kan alleen voor mezelf spreken, ik vind het heerlijk om dat even achter mijn bureau weg te zijn en op de gang heen en weer banjeren helpt me ook bij het concentreren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vandaar de naam roadrunner?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk, jij hebt hem door!
Kimath
13 jaar geleden
haha :D
Zenuwen, je wilt niet dat andere horen wat je zegt dus loop je heen en weer... Brutaale die je dan de hele tijd volgt
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat mensen op een of andere manier de energie in het gesprek kunnen leggen..

Een andere reden kan zijn omdat iemand de telefoon een slechte verbinding heeft en door op het juist plekje te staan een verbeterde verbinding heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dezelfde verklaring als mensen die "ijsberen"?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had een collega die dat deed! Ik heb het haar gevraagd, en ze gaf eerlijk toe dat ze zich onzeker voelde als alle collega's (we zitten met 7 man in 1 kantoor) konden horen wat ze aan het bespreken was. Zelfs, of juist als het gewoon zakelijk was.