Waar krijg ik een echt onafhankelijk en eerlijk advies over mijn verzekeringspakket?

Het gaat hierbij om allerlei verzekeringen; van inboedel- tot levensverzekering. Ik wil er gewoon eens naar laten kijken en een eerlijk advies krijgen. Ik heb het idee bij de verzekeringsmannen dat ze je toch altijd iets aan proberen te smeren, omdat ze daar zelf beter van worden... (sorry, heb slechte ervaringen).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (4)

Op 13 november om 15:06:25.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verzekeringen

De waarde van een goede verzekeringsadviseur
Een verzekering verzekert u tegen de ongelukken en ongemakken die ieder mens kunnen overkomen. Dat is een veilig gevoel. Maar dat veilige gevoel kan vals blijken te zijn als een verzekeraar het laat afweten, juist als u ´m het hardst nodig hebt. Omdat de polisvoorwaarden misschien anders waren dan u dacht. Of omdat u zich onvoldoende hebt verzekerd. Een onafhankelijk verzekeringsadviseur kan voor u het verschil maken.

De verzekeringsadviseur die adviseert in uw belang
Een onafhankelijke verzekeringsadviseur die lid is van de NBVA zorgt er niet alleen voor dat u de juiste verzekeringen met de juiste dekkingen hebt, maar ook dat ze naadloos op elkaar aansluiten. Bovendien komt hij op voor uw belangen als u schade hebt en aanspraak moet maken op uw verzekering. U krijgt dus een verzekering advies waar u echt iets aan hebt.
13 jaar geleden
Gewoon een onafhankelijk verzekeringsadviseur zoeken.
Die zijn er genoeg, maar er hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan. Je betaalt gewoon per uur, maar ze hebben geen binding met maatschappijen en strijken dus ook geen provisie op. Dat laatste kan in je voordeel werken.

Overigens vind ik dat je lang niet alle verzekeringen in één pakket hoeft af te nemen, en dus zelf kunt gaan shoppen. De informatie op het internet is ruim voldoende om een
goede keus te maken zonder adviseur. Kost je alleen een avondje goed lezen en vergelijken. Voor de levensverzekering, en hypotheekzaken is een adviseur natuurlijk wel zinnig. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij.
Je moet je alleen verzekeren tegen echte risico s, die je zelf niet zou kunnen dragen.

W.A. verzekering. Inboedelverzekering, passende autoverzekering.

Gewoon sparen voor je pensioen. Absoluut geen verzekering nemen.
Naast je hypotheek uitsluitend een verzekering bij overlijden nemen. Werkelijk uitsluitend.

Verzekeringsmannen smeren inderdaad een hoop aan.

Ik ben gediplomeerd verzekeringsagent en heb levensverzekeringswiskunde gestudeerd. (nu gepensioneerd).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
Er bestaan geen pensioen verzekeringen. Wel levensverzekeringen die een spaarbedrag afgeven na een periode. Pensioen is iets anders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lieve Ronron. Pensioen is een benaming die je kan geven aan ieder geldbedrag dat je hebt gespaard voor na je pensioendatum.
Meestal denken we aan het pensioen zoals dat in c,a,o`s wordt bedoeld. Maar het bedrag dat je gebruikt kan gewoon van een spaarrekening komen of van een beleggingsrekening. Laten we aannemen dat je een bedrijfspensioen hebt en AOW. Daarnaast spaar je gewoon zelf. Iedere verzekering op dit gebied kost teveel geld.
ronron1212
13 jaar geleden
Beste Ineke prachtig als je spaart voor later maar dat sparen valt niet onder de pensioen wet. Dat geld wat je zelf spaart heb je zelf beheer over. Over pensioen heb je geen beheer dan doen de pensioenfondsen het