Wat doet een levens coach eigenlijk allemaal

Levens coach

Toegevoegd na 5 minuten:
Ook bij echtscheiding waar ik het moeilijk mee heb

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Een levenscoach is een soort (dure) vriend(in) die je helpt met het nemen van alledaagse beslissingen.

Toegevoegd na 1 minuut:
van een site :
# Een levenscoach: Inspireert en ondersteunt mensen bij het optimaal ontplooien van persoonlijke kwaliteiten.
# Helpt u bij het opbouwen en vergroten van zelfvertrouwen.
# Ondersteunt u bij het leggen en onderhouden van contacten met de wereld om u heen.
# Helpt u bij het leren contact te maken met uw emoties.
# Zoekt samen met u naar wie u diep van binnen eigenlijk bent en wat u werkelijk wilt leven.

Precies wat vrienden (zouden moeten) doen dus. Maar dan voor een niet onaanzienlijk en niet eens op de site vermeld bedrag. Het is geen beschermd beroep en er is geen opleiding voor : iedereen mag en kan zichzelf levenscoach noemen.

Toegevoegd na 12 minuten:
Juist op momenten in het leven dat het allemaal niet zo mee zit (of bij heel gecompliceerde levens) en het moeilijk is je echte vrienden te (her)kennen, is de drempel naar een dergelijke alternatieve vriendschapsrelatie laag.

Het verwerken van een scheiding, daar komen veel gesprekken en emotionele steun aan te pas. De belangrijkste persoon om dat mee te delen is natuurlijk op dat moment weggevallen, dus ben je afhankelijk van je overige netwerk (familie, vrienden) om je leven weer op de rails te krijgen. Als daar grote gaten in zitten of dat juist ook door de sterke relatie met je ex-partner een beetje de klad in is gekomen, kan een levenscoach een alternatief zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Prima antwoord!
Het is belangrijk om het leven weer op de rit te zetten. Een trauma (en daar hoort scheiding en verlies ook bij) heeft een rouwverwerking nodig terwijl het leven buiten jou toch door blijft gaan. Hoe kun je de regie weer terug pakken en toch ruimte krijgen om het verlies of de nare situatie te verwerken. De levenscoach kan je een schouder bieden en kan als buitenstaander je net dat zetje geven om zelf weer iets op te bouwen, aandacht te geven aan twijfels en zelfvertrouwen. Ik wens je al het goede en geef ruimte aan tranen. Als je dat niet doet, dan gaat het in jouw keel zitten en kan er geen energie stromen.
Courage.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een levenscoach doet ongeveer wat een psycholoog ook doet. Vaak richten ze zich wel meer op vooruitgang dan het oplossen van oude problemen. Alleen is een levenscoach GEEN beschermd beroep, dus iedereen die dat wil kan zichzelf een levenscoach noemen.

Dat betekend niet noodzakelijk dat ze niet kunnen helpen maar wel dat je geen enkele garantie hebt dat de levenscoach die je gevonden hebt ook daadwerkelijk iets kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry(schijnbaar moet ik dit er iedere keer bijzetten om geen -punten te krijgen)maar een levenscoach doet helemaal niets...ja met jouw bepraten wat je zelf ook wel had kunnen bedenken.dus...dat kan je met iedereen die een beetje alles op een rijtje heeft staan.het enigste is wat mensen hun beweegredenen zijn is dat ze een geheimhouding plicht hebben,en de rest van de bevolking klest het lekker door.ga praten met mensen met levenservaring.een couch is vaak pas??????21-22-30 of zoiets. ppff

Toegevoegd na 7 minuten:
moeten ze van die leeftijd jouw de weg gaan wijzen..jeetje hebben ze ook maar van een papiertje afgelezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens welke regels heeft een coach geheimhoudings plicht? Voor zover ik weet is dit helemaal niet van toepassing hier. Ze kunnen wel zelf zeggen dat ze het niet doorvertellen, maar daar houdt het bij op.
Officieel zou het volgende het antwoord moeten zijn:

Life Coaching houdt een zeker zelfonderzoek..onder begeleiding in. Men stelt zich daartoe enkele vragen:

1. Wie ben ik eigenlijk

2. Waartoe ben ik als mens in staat

3. Wat wil ik

4. Wat kan ik met mijn leven

Men neemt heel het leven van iemand onder de loep om te zien op welke punten verbetering mogelijk is teneinde het levensgeluk van betreffende op zo veel mogelijk levensgebieden op een hoger peil te brengen .

Tot hiertoe de officiele omschrijving van het begrip "life coaching"

In de praktijk echter komt het erop neer dat je een goede echtgenoot/echtgenote, vriend(in) hebt die er altijd voor jou is..als je het heel moeilijk hebt.

Iemand die je opvangt, die je bijstaat, die je raad geeft..kortom iemand die zich jouw lot aantrekt en liefst ook nog heel veel van je houdt..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een levens coach doet wat jij er van verwacht. Het oplossen van trauma's of verdriet zul je uiteindelijk toch zelf moeten doen. Ik ben het dan ook gedeeltelijk eens met de antwoorder die wel heel negatief hierover is. Inderdaad worden heel veel problemen uit een boekje geleerd, maar ik weet als oudere volwassene, die veel verloren heeft in haar leven ( het overlijden op jonge leeftijd zowel van mijn man als mijn zoon), dat niemand je daar bij kan helpen. Uiteindelijk moet je dat zelf doen. Verdriet gaat niet weg, maar slijt slechts. Iemand kan wel een luisterend oor zijn op de momenten dat het moeilijk voor je is. Ik hoop dan ook dat je er zelf uit komt, en wens je veel liefs in je leven. Gea.