Wanneer je een kunstgebit wilt wordt je gebit dan meteen in 1x getrokken?

Of doen mensen dat ook wel in etappes net als bij verstandskiezen. En heelt je gebit sneller als je allemaal open wonden hebt ipv steeds om de zoveel weken wat te trekken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (6)

Meestal worden alle tanden getrokken zodat je raak kan helen en dan wordt het gebit aangemeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ raak ja
Mijn vader kreeg 2 maanden geleden een kunstgebit en de tandarts zei dat hij het het best in 2 keer kon doen, anders was het gevaarlijk.
Maar mijn vader wou er in 1 keer vanaf en dat mocht ook wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal gesproken worden eerst afdrukken gemaakt van je huidige gebit, dan worden je tanden en kiezen in een keer getrokken en gaat meteen het gebit erin. En dat helen gaat heel erg snel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal niet, de ingreep is groot dan, maar het ligt ook aan het aantal tanden en kiezen welke je nog hebt, vaak trekken ze eerst de kiezen en pas op het laatste moment de tanden, zodat je niet met een "lege"mond loopt. Meestal wordt het gebit gelijk geplaatst nadat de tanden getrokken zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben het niet met je eens, bij mij ging alles achter elkaar in een keer eruit! 't Is even doorbijten (leuke woordspeling), maar je bent er in een keer vanaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is oude tanden eruit .
En de nieuwe erin .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo is het maar net.
mijn vader kreeg een kunstgebit en zijn tanden werden in 1x uitgetrokken en de kunstgebit werd gewoon direct in zijn mond gelegd, maar dat is afwisselend sommige moesten een paar dagen zonder tanden wachten op hun kunstgebit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen mijn tandjes eruit moesten durfde de tandarts het niet van wegen mijn medicijn gebruik en heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis waar ze er in vijf sessies zijn verwijderd voor het geen wat er nog instond.Heb zelf daarna zo'n 2 maanden zonder gelopen omdat de kaak nog slinkt.Na zo'n 4 maanden zal de kaak niet meer slinken en kan men een goede afdruk van de kaak maken zodat hij nu stevig zit.Dus als men alles in een keer trek hangt ook af van de gezondheid.