Hoe verbreek ik de relatie met mijn vriend?

Ik ga nu al ongeveer 1,5 jr.met mijn vriend. Ik ben tot de conclusie gekomen dat onze relatie niet werkt en dit ook niet gaat doen. Ik weet dat deze gevoelens totaal niet wederzijds zijn. Ik wil de relatie op zo'n manier verbreken dat het geen groot drama wordt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (9)

Zeggen dat het je pijn doet (als dat zo is) maar dat je niet verder wil.
Als er drama komt, dan komt er drama. So be it.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wees gewoon duidelijk en recht voor zijn raap. Ga het niet verbloemen en dus mooier maken en ga er ook geen verhaal rond verzinnen. Ga ook vooral niet dingetjes zeggen zoals 'het licht niet aan jou, maar aan mij'.. Dat wil niemand horen. Als het voor hem onverwacht komt, zal het gewoon veel pijn doen. En je zult hem verdriet doen en het kan dat hij daar heel dramatisch op gaat reageren. Ja, dat hoort erbij, maar dat is dan maar even als jij duidelijk bent en hem ook geen hoop geeft. Hij zal waarschijnlijk wel met vragen zitten als het voor hem onverwachts is.. Help hem door zijn vragen te beantwoorden, zodat hij het kan afsluiten, maar probeer niet lief voor hem te zijn omdat je het zielig vindt voor hem. Hij komt er wel overheen, het kost gewoon veel tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Open je hart zo snel mogelijk! Zeg wat je voelt en wat je ermee wilt doen. Wees duidelijk, zodat je zelfs na het beeindigen van de relatie ook nog goed contact kan houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies tegen hem zeggen wat je hier nu schrijft. Doen alsof zal jullie niet gelukkiger maken en je schiet er niets mee op.
Ja, waarschijnlijk zal het pijnlijk zijn, maar je wint er niets mee als je het uitstelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erg moeilijk, vooral omdat hij dit waarschijnlijk niet ziet aankomen.
Een relatie verbreken is altijd moeilijk, je helpt een ander niet om bv door medelijden bij hem te blijven.
Wees eerlijk en direct, houdt hem niet aan het lijntje en hak de knoop door.
Doe geen beloftes waarvan je weet dat je ze niet na kunt komen. Ga ook mee om het aan zijn ouders en of vrienden te vertellen, deze kunnen hem zonodig opvangen.
Zorg er voor dat je elkaar een poosje niet ziet, het zal hem ontzettend veel verdriet doen als je elkaar meerdere malen blijft zien, misschien zelfs hoop krijgen.
Heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon zeggen, dat geeft de minste drama en blijf je eerlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeg de waarheid en hou het kort en niet te dramatisch
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wees eerlijk. Zeg wat je voelt, en misschien houd je er dan wel een hele lieve vriend aan over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. je kunt beter weten waar je aan toe bent... "Sorry, ik hou van je, en ik heb voor mijn gevoel alles gedaan wat ik kon om, wat we hebben, te behouden, Maar Ik voel me er echt niet happy bij, en ik stop er mee."

Afhankelijk van wat verder tussen julliehet gevoel of de band is kun je besluiten cq/ afspreken elkaar een poos niet te zien en dan eventueel als gewone vrienden verder te gaan bijvoorbeeld, of helemaal het contact te verbreken. Ik denk dat je dat zelf het beste aanvoelt...

sterkte ermee