wat moet ik doen op school of thuis les

ik heb het moeilijk ik moet naar een psycholoog en sinds dien ik niks tegen de klas heb gezegd sluiten ze me buiten ik voel me heel rot en ik heb het toen tegen 1 meisje uit de klas verteld maar ik voel me er zo rot over en nu ben ik al overgeplaatst naar een andere klas omdat ik zoveel ruzie had maar ik ben bang dat ze me gaan uitlachen en alles bestaat er ook zoiets als thuis les dan wil ik dat heel graag!!!

Toegevoegd na 28 minuten:
ik ben heel onzeker over mijzelf daarom moet ik ook naar een psycholoog en zo maar ik zit hier met tranen in mijn ogen en ben zoo bang. ik ben te onzeker maar moet ik het tegen me klas gaan vertellen over de psycholoog want er gaan al wel geruchten en ik wil niet dat het uit de hand loopt en sinds mijn oom is overleden is de helft van mijn leven weg daardoor is het ook zo erg geworden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

volgens mij heb jij het nu even heel er moeilijk. Daarom is je vraag ook wel te begrijpen.
Heb je niemand in je omgeving die je hierbij om steun kunt vragen? Ik zou me voor kunnen stellen dat "en eruit" wel fijn voor je zou zijn maar op de lange duur is iets als thuis les echt geen oplossing.

Uit je vraag begrijp ik dat je je niet fijn voelt nu op school maar als je thuis gaat zitten loop je het risico dat je mensenschuw wordt want dan worden al die anderen steeds enger en ga je steeds meer denken dat ze je vast uitlachen of stom vinden.

En dat gaat jou dan enorm beperken in je leven want je kunt nergens meer heen. Ik hoop dat je snel naar die psycholoog kan want die kan misschien toch wel helpen.

Tot die tijd: houd moed en kop op!!! Elk mens is bijzonder en mag er zijn, perfecte mensen bestaan niet (zou je echt niet willen) en iedereen heeft recht op een tweede kans.

veel sterkte

Toegevoegd na 16 minuten:
Dit durf je vast niet maar het help echt. Als je aan mensen vertelt wat je ECHT bezighoudt en dat je eigenlijk onzeker bent, zijn er vast kinderen bij die je wel willen steunen. Je schreef iets over ruzie, daaruit denk ik dat je je nu anders gedraagt dan je bent, dat je misschien ruzie maakt uit onzekerheid. Als dat zo is zijn anderen misschien ook wel bang voor jou terwijl jij bang bent van die anderen en zo komen jullie niet verder. Zijn er niet 1 of 2 klasgenoten waarmee je een ietsje beter contact hebt? Dan zou je het daar eens op moeten proberen? Wat heb je te verliezen? Met die klas heb je toch al een slechte relatie, het kan alleen beter worden.
En over dat uitlachen, gewoon dapper denken: als ik van school ben zie ik ze nooit meer, dus wat doet het er toe
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je schiet niets op met thuisles.
Je zult moeten leren met anderen om te gaan, daar kan die psycholoog je waarschijnlijk goed bij helpen.
Maak gebruik van de hulp die je geboden wordt en je zult je langzaamaan beter gaan voelen.
Sterkte en succes!

(En ja, ik weet waar ik het over heb, en ja, psychische hulp heeft mijn leven gered zeg ik altijd.)

Toegevoegd na 11 minuten:
Geloof me, die psycholoog kan je hier juist mee helpen.
En je kan altijd nog zien of je het je klasgenoten wilt vertellen of niet - als ik je verhaal zo lees denk ik: zorg eerst dat je een beetje opkrabbelt, en kijk dan of je het ze wilt vertellen en zo ja, hoe.

Wel bedenken: geruchten zijn vaak erger dan de waarheid, dus dat zul je ook moeten afwegen. Ook dat kun je met de psycholoog bespreken. Je hoeft het niet allemaal alleen te doen, daarom is die hulp er juist!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kind toch waarom zouden ze je haten omdat je met een psycoloog praat? Zoveel mensen zijn onzeker en het is juist goed dat je er met iemand over praat ander zeg je tegen je mentor of ze er een keer over willen praten in de klas ik praat zelf ook met een
Mevrouw van psyQ over van alles en dat is tog niet zo raar? Je moet er niet te veel over stressen het komt goed en anders praat er met je ouders over en vraag of zij met je mentor willen praten ;) succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meid, als ik het zo lees heb je het inderdaad erg moeilijk. Van die psycholoog vind ik het erg goed, want die heeft zulke problemen natuurlijk al eerder meegemaakt met andere mensen. Dus die weet ook wat je nou echt voelt. Ik denk wel dat je met thuis les niks opschiet. Misschien moet je je hele klas het wel vertellen... Ik weet, het is erg moeilijk om dat te doen, maar jouw klasgenoten hebben geen idee wat jij allemaal meemaakt. Als jij (of als je het niet durft je leraar/lerares) het aan je klas vertelt begrijpen ze je beter en hopelijk gaat het uitlachen en buitensluiten over.
Veel succes, en ik hoop dat je wat aan de antwoorden op deze pagina hebt!