Welke geur(en) kun jij niet verdragen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De geur van onrecht... en van alles waar een luchtje aan zit...

Het beste antwoord

Rijpe durians op een markt in het verre oosten.
Je moet het hebben geroken om te weten wat ik bedoel.
Je maakt een hele grote omweg.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer, bedoeling was +1 sorry, want ik ken de geur....pffffff
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een plusje van mij dan, ben wel heel benieuwd naar deze geur, kan me er niets bij voorstellen. Is het met iets te vergelijken, of is het uniek in zijn soort? :)
AWM
14 jaar geleden
Ze zeggen: "Taste like heaven, smell like hell". Aan het proeven ben ik niet toegekomen :)
De geur is een mengeling van compost en ouwe sokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Taste like heaven, smell like hell" is naar mijn mening waar hoor. Het is erg lekker om een durian te eten hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lol, compost en oude sokken... Interessant dat iets zo vies kan ruiken en toch lekker smaakt. Zijn durians niet verkrijgbaar in Nederland eigenlijk?
AWM
14 jaar geleden
Ja, vast wel.
Maar een kraampje vol bij 40 graden tart elke verbeelding.
Hier leuk verhaaltje:
http://www.trouw.nl/krantenarchief/2003/02/07/2168299/hoe_smaakt_..._durian.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het wordt steeds interessanter, dank je voor de link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze zijn wel eens te koop bij toko's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat schijnt de smerigste lucht ter wereld te zijn. Ze schijnen zelfs niet mee te mogen inhet vliegtuig vanwege de stank. Ik ben wel benieuwd eigenlijk....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ruikt een beetje naar een lijk in staat van ontbinding. In veel hotels in Azie mag je ze ook niet meenemen naar binnen. Daar hangen bordjes, net als bij ons betreffende roken, maar dan met zo'n vrucht erin getekend.
De smaak vind ik erg romig, boterachtige structuur. Bij de toko kan je ze ook kopen als ijsje (dat stinkt niet zo in je vriezer) en de smaak zit er wel in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Durians hebben dusdanig mijn interesse gewekt, dat ik de vraag afsluit met dit als beste antwoord. Het moet inderdaad wel heel erg zijn :)

Andere antwoorden (26)

drie: mosselen, bier en sigarettenrook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schimmel, benzine en ontlasting.

Toegevoegd op 04-06-2009 23:09:31
ik vergat VIS

Als de markt allang weg is, kan je nog steeds ruiken waar de viskraam gestaan heeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mensen hebben dat inderdaad. Eet je ook geen vis, of lust je het wel? Is vaak ook met kaas, mensen lusten wel kaas maar kunnen de geur op een kaasmarkt niet verdragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heerlijk ; vis en kaas - ik krijg helemaal honger nu. Ja, ook van de geur !!
Nou, ik was laatst in Sjanghai, en daar heb je van die straat tentjes die iets frituurachtigs maken. Die lucht kon ik werkelijk niet verdragen. Ik weet helaas niet hoe het heet, misschien ietss voor GV :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm, lekker! Tijdens onze vakantie op Java hebben we regelmatig bij van die straattentjes gegeten. Soms was het niet meer dan een soort fietskar met iets barbecue-achtigs erop. Snel klaar, en lekker, of het nu soep, vlees, rijst of saté is.
lijkenlucht... daar kan ik echt niet tegen...

Toegevoegd op 04-06-2009 23:16:19
en de geur van een lijkenverbranding... burning ghat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ergste zijn zgn. luchtverfrissers die de lucht meer verpesten dan verbeteren op de voet gevolgd door overdadig gebruikte, goedkope eau de toilettes en aftershaves waar sommige mensen een chemische barrière rond zich zelf leggen die waarschijnlijk tijdens een oorlog zelfs niet zou zijn toegestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen geur op deze aarde die ik niet kan verdragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De geur van het water in een vaas als een bos bloemen er te lang in heeft gestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Smerig inderdaad, ook een +1 van mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oh ja... vorige week nog zo'n vaas schoon moeten maken... niet leuk
Overgeefsel, daarvan ga ik ook van overgeven, dus die kan ik aantoonbaar niet verdragen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stank die overgespoten is met parfum, terwijl een natte washand meer effect zou hebben gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vrouw en ik (toeval of niet) kunnen beiden niet tegen al die geurtjes waarmee veel mensen zich mee schijnen te moeten besprenkelen. Vooral in gesloten ruimtes zoals liften e.d. We krijgen daar hoofdpijn van.
En ik vraag me af waar dat voor nodig is. Ik denk dat mensen die dat doen iets proberen te verdoezelen en van zich zelf stinken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mensen kunnen daar inderdaad slecht tegen. Ik weet soms niet wat erger is, een nare lichaamsgeur of overdadige parfum.
alles wat het menselijk lichaam verlaat.
bier op kleding de volgende dag.
de srm bakken.
en de frituurpan. (maar dat is vast na de zwangerschap weer over)

x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak veranderen je smaak en reuk inderdaad als je zwanger bent ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Succes met de zwangerschap, bai !
Hoe is dat zo gekomen? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou om een koprt verhaal lang te maken.
ik lag in bed en mijn man toevallig ook. toen lag ik boven opo hem, en hij later boven op mij en 2 weken later was mijn test inneens positief... heel vreemd. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
koprt= kort
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ja zeg! Ongelooflijk :D Ik wens je in ieder geval een fijne zwangerschap toe, ik hoop dat je ervan geniet.
Warme melk (met anijs). Geloof het of niet, daarvan moet ik overgeven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof je, smaken en geuren verschillen zullen we maar zeggen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha ik drink het as we speak
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL, Ik merk dat nu zelfs dat ik al bij de gedachte aan de geur minder vrolijk wordt... :-(
Er zijn veel met name artificiele geuren die ik niet lekker vind. Maar waar ik echt slecht tegen kan zijn zware parfums en aftershaves. Pas geleden zat ik in de trein tegenover een jongen met echt teveel zware aftershave op. Ik krijg dan een ontzettende hoofdpijn. Ook als mijn dagcreme teveel parfum zou bevatten, zou ik daar niet tegen kunnen.
Daarnaast kan ik niet tegen geuren in wasmiddelen, daar ga ik van niezen. Ik heb dan ook parfumvrij waspoeder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Amoniak en andere heftige schoonmaakmiddelen...ik kan de badkamer ook niet in een keer schoonmaken dit is voor mij een dagtaak ..daar ik begin te kokhalsen van de lucht. Mijn partner heeft daar geen last van en hij zegt dan ook altijd laat mij het dan doen..(en dan doet hij het ook) maar probeer het toch altijd eerst zelf weer om vervolgens weer kokhalsend er mee te stoppen.
De lucht van amoniak kan ik gewoon weg niet verdragen daar klap ik meteen van om.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lucht van rottende kadavers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geur kaarsen en met name die vanille geur ...
daar krijg ik pijn van in mijn maag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Marita;

Dagen oude lichaamsluchtjes; bweuhgh!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je op de dierenambu werkt, moet je tegen een stootje kunnen, maar kadavergeur en de geur van ontstoken wonden waar de maden in kroelen, nee daar zal ik nooit aan wennen.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar had ik op de ambu ook altijd last van. ik gng ook echt de srm niet in.
Parfums / deo's, kunstmatige bloemengeurtjes waar sommige mensen tegenwoordig wel mee lijken te douchen in plaats van een heel klein beetje aanbrengen voor het lekkere of ter camouflage van natuurlijke geuren.

Ik ben er dan ook buitengewoon overgevoelig voor. Als ik in een bus of winkel of eender welke gesloten ruimte in de buurt van zo'n gemarineerde huppeltut sta (meestal zijn het vrouwen, maar mannen komt ook voor tegenwoordig) krijg ik het letterlijk benauwd, buiten proef ik het soms na een úúr nog, letterlijk proeven.

Bij veel mensen kun je op het toilet eigenlijk nauwelijks ademhalen, en vaak hebben mensen geen flauw benul waar je het over hebt. Maar ik ervaar het al vrij snel als een enorm verstikkende walm.
En nee, van rook heb ik geen last. Van de meeste soorten wierrook trouwens ook niet , of open haarden en barbecues enzo, het is echt de parfum/geurstof zelf denk ik. Sommige wierrookgeuren slaan me ook vreselijk op de keel. Jasmijn, en Lavendel.

Er zijn natuurlijk veel meer geuren die ik niet lekker vind (hondenpoep, bedorven eten, schimmel in een natte ruimte), maar dat zijn meestal voorbijgaande geuren en je wordt er niet ziek van. Maar parfum spant bij mij echt de kroon, met Amandel met stip op 1. Dat kan ik in mijn eten niet eens verdragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de geur van enegy dranken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle geuren van "AXE", overgeefsel en gebruikte asbakken (jàk)

Toegevoegd op 05-06-2009 09:30:19
Vergeet de vislucht.................
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bier in je kleding, the day after. Na het stappen in de garderobe, een mengeling van zweet, kots, knoflook en parfum, echt de vieste cocktail van geuren.
Daarnaast de glasbak als-ie goed vol zit. Al die schiftende soorten wijn en rotte andere dingen, getver..
Rioollucht uit het doucheputje als je terug komt van vakantie en je je na het slapen even wil opfrissen..te vies!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel viezen geuren die hier vermeld worden zijn inderdaad niet te verdragen. Ik wil daar nog graag
rottende aardappelen aan toevoegen. Dat 'meurt'
echt vreselijk.

Toegevoegd op 05-06-2009 09:46:42
viezen = vieze
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rottende aardappelen, heel smerig inderdaad!
1. Tabaksrook.
2. Dat anti-luizen spul wat men soms in 't haar smeert. Dat stinkt echt vreselijk.
3. Opdrogende verf die NIET op waterbasis is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Brandend rubber, uitlaatgassen en kots.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zeggen dat een moeder op z'n minst tegen het overgeven van haar eigen kind kan.

Dat is of niet waar of ik ben de uitzondering op deze regel :(