ik heb een vraag me zusje heeft wit spul in haar onderbroek, ze wil weten waar dat aan kan liggen?

ze is 12 jaar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (7)

Het kan witte vloed zijn. Dat is een normale afscheiding die meestal geen kwaad kan. Laat je zusje de link hieronder lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smegma, dat is een mannen/jongens ding. Jouw zusje is 12, en staat aan het begin van de puberteit. Ik heb het volgende voor je (zusje) gevonden:
"De puberteit- meisjes

De puberteit is een tijd van grote lichamelijke, emotionele, en sociale veranderingen, het is een boeiende tijd waarin je volwassen word, meer verantwoordelijkheid en vrijheid krijgt. Hier volgen enkele dingen die met je lichaam gebeurt:
* Je bent Groter
* Je lichaam is breder geworden, in het bijzonder je heupen.
* Je borsten beginnen te groeien
* Je lichaam begint meer te transpireren en je kunt een lichaamsgeur krijgen
* Je haar kan vetter worden
* Je huid kan vetter worden en krijgt misschien puistjes
* Je krijgt haar onder je armen, op de benen en in de schaamstreek tussen je benen.
* Je Krijgt vaginale afscheiding
* Je gaat menstrueren(ongesteld zijn) Het geeft misschien zekerheid om eens met een dokter te praten als je op je 14e levensjaar nog geen veranderingen in de puberteit hebt vastgesteld. Of als je borsten en schaamhaar krijgt, maar je menstrueert nog niet op je 16e levensjaar."

Je ziet.. veel veranderingen, waaronder dus ook vaginale afscheiding (zo heet het dus). Het hoeft niet zo te zijn dat ze álle genoemde dingen krijgt.. maar het kàn wel.
Jouw zusje hoeft zich in ieder geval nergens ongerust over te maken!

Als je op onderstaande link klikt, vind je nog meer info.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat betekent hoogstwaarschijnlijk dat ze binnen nu en een half jaar voor het eerst ongesteld gaat worden, die afscheiding is heel normaal op twaalfjarige leeftijd en geeft dus een komende menstruatie aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees hier dingen over binnenkort ongesteld worden. Maar vrouwen kunnen dit ook hebben dus lijkt me dit niet helemaal het goede antwoord.

Het lijkt mij meer het vocht wat vrouwen produceren als ze opgewonden worden. Dit kan bij haar door een verliefdheid zijn of ergens anders van opgewonden raken. Niets om je druk over te maken, dit is heel normaal.

Toegevoegd na 8 minuten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vaginale_afscheiding
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad afscheiding/witte vloed, kreeg ik ook voor het eerst toen ik 12 was. Het hoeft trouwens niet te betekenen dat ze al heel snel ongesteld gaat worden. Bij mij duurde het nog ruim 2 jaar voordat ik eindelijk ongesteld werd, en ondertussen iedere dag afscheiding! Gek werd ik ervan, nog steeds trouwens:D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mits ze sexueel contact heeft gehad, en zich niet gewassen heeft, (ja sorry er zijn dames van 12 die zo vlot zijn), is het volgens mij gewoon witte vloed. Dit produceer je de hele dag door, en daarvoor gebruik je inlegkruisjes en hou je jezelf van onderen goed schoon. Hoe meer adrenaline, stress, opgewondenheid over iets, e.d. je mee te maken krijgt hoe meer je dat ook produceert. Zodra je zwanger bent geweest wordt dit meestal minder. Maar das voor latere zorg...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is ze seksueel actief? Dan zou ik aan een SOA denken.