is mijn vriendin een goeie vriendin als ze mij niet uitnodigt voor haar feestje?

Toegevoegd na 1 dag:
even voor iedereen: ze heeft er geen reden voor! en ze heeft mij ook niks verteld over een feestje,ik moest het van iemand anders horen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.8K

Het beste antwoord

Je hoeft niet per se al je vriendinnen uit te nodigen voor een feestje, want het hangt af van wat voor soort feestje het is.

Ik zou wel zeggen dan je vriendin geen goede vriendin is als ze jou niet uitnodigt voor haar feestje, en jou niet vertelt WAAROM dat zo is.
Misschien geeft ze een feestje met een speciaal thema waarvan ze al weet dat het jou niets interesseert. Of ze geeft een feestje voor alleen meiden van een speciale (sport)vereniging.

Dan is het het eerlijkst als ze (bijvoorbeeld) tegen jou zegt: "Ik geef volgende maand een feestje. Ik heb jou niet uitgenodigd, want het zijn allemaal meiden van de manege."

Als je echter van anderen moet horen dat je vriendin een feestje geeft, en jij wist het niet eens, dan is het geen goede vriendin. Want dan wil ze je er niet bij hebben en zegt ze het niet recht in je gezicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jouw vriendinnen allemaal vriendinnen van je uitnodigt, en ze vertelt je zelf niets, dan vind ik het GEEN goede vriendin. Gewoon eerlijk tegen haar zeggen hoe jij je voelt, en dan afstand van haar nemen en meer met je andere vriendinnen optrekken. Sterkte!!

Andere antwoorden (16)

als zij daar een rede voor heeft...is ze nog steeds een goede vriendin, waarom niet!!
ik heb ook veel vriendinnen, en als ik een feestje geef zijn er ook wel bij die ik niet uitnodig, en we zijn nog steeds goede vriendinnen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt een beetje aan het soort feestje dat ze gaat geven.. Is het haar verjaardag, dan zou ik het iets vreemd vinden, maar organiseert ze nou een pyjama party met vriendinnen, nee, dan hoor je daar niet tussen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het ligt eraan
misschien heeft ze wel een reden
maar als het niet zo is dan ben je venedert
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas is uit je profiel niet op te maken, of je een jongen of een meisje bent - en dat maakt het een beetje moeilijk om je vraag te beantwoorden...

Maar al ben je hartvriendinnen, of de dikste maatjes van de wereld : je zit niet aan elkaar vastgebakken, hoor!!

Ik heb vriendinnen, die met me meegaan in de stromende regen en windkracht 10 met de honden naar het strand. En ik heb vriendinnen, die prachtige kunst maken, of hele mooie muziek. Maar dat wil niet zeggen, dat als ik weer eens woeste vakantieplannen maak, zoals te paard veedrijven in de Rocky Mountains, dat ik verwacht dat ze meegaan...

En zo hoef ik niet zo nodig mee naar de opera, of van het ene museum naar het andere...

Je hebt je eigen interesses, maar daardoor houd je niet minder van dat prachtige mens : je vriendin.
En de tijd, die je er allebei voor kiest met elkaar door te brengen, is wat telt voor de vriendschap.
Niet de tijd, dat één van beiden bezig is met haar eigen leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt van jullie leeftijd af. Ben je bijv 50+ heb je vaak zoveel en verschillende vrienden dat je soms een feestje geeft voor bepaalde vrienden en niet voor iedereen.

Maar ben je onder de 20 zou ik toch zeggen, dat is GEEN goede vriendin, meer een soort kennis.

Hangt er ook nog van af hoe jij van het feest hoorde, van haarzelf MET uitleg, of van een wederzijdse vriendin, die WEL is uitgenodigd.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik vind het naar voor je maar zo denk ik toch echt dat zij anders over de vriendschap denkt dan jij, anders zou ze je toch niet zomaar overslaan.
Het je haar ernaar gevraagd, durf je dat?
amigo
13 jaar geleden
Als zij daar een reden voor heeft hoeft zij verders nog geen slechte vriendin te zijn .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee. jij zou haar eregast moeten zijn..!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt als een teleurstelling , je vraag. Kan ik begrijpen. Je vriendin is je vriendin omdat je elkaar graag mag en veel met elkaar optrekt en elkaar dingen toevertrouwt etc.

Bij een feestje nodig je mensen uit die je graag om je heen hebt. Als jij daar niet bij bent dan voel je je gepasseerd en dat doet een beetje pijn. Alsof je zomaar een kennisje bent.

Een idee: stuur haar een dag na het feestje eens een mail met de vraag of het leuk geweest is. Verder niet. En dan kijken wat haar antwoord is.
Als ze enthousiast vertelt en zich daarbij niet realiseert dat jij er ook graag bij was geweest, als vriendin, dan moet je je toch afvragen OF ze wel een vriendin is en niet een goede bekende...

IK zou mijn vriendin graag overal bij uitnodigen als er iets te vieren valt. Zoiets deel je, als goede vriendin. Met de mensen om je heen die je lief zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jhaa waarom niet ik heb het alleens gedaan maar ze had er wel een reden voor . grtjs sabria
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is hij/zij niet. Tenzij hij/zij er een goede rede voor heeft of dat jullie met z'n tweetjes apart haar/zijn verjaardag gaan vieren. Ik zou zeggen: dump hem/haar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt inderdaad aan wat voor feestje het is. En het zal waarschijnlijk ook wel een reden hebben. Misschien moet je het je vriendin gewoon vragen?

Ik zelf heb een vaste vriendengroep en een aantal 'losse' vriendinnen. Als je deze bij elkaar zet is er een heel bedrukte sfeer, en negeren een aantal mensen elkaar. Zelf vind ik dat dan niet bepaald gezellig en daarom nodig ik ze nooit tegelijkertijd voor iets uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of ze een goeie vriendin is, merk je als jij vraagt waarom ze je niet uit nodigt....(heb jij wel lef voor nodig) dan weet je het, misschien heeft ze een(goeie) reden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe hecht is jullie vriendschap? Zijn jullie dikke vriendinnen of spelen jullie af en toe samen? Of in een groep?
Het kan zijn dat zij jullie vriendschap heel anders ervaart dan jij. Misschien beschouw jij haar als een hele goede vriendin en ben je voor haar meer een "losse" vriendin.
Misschien mocht zij van haar ouders maar een beperkt aantal vriendinnen uitnodigen en heeft ze je niet gevraagd omdat de tax bereikt was..
Ik zou haar wel vragen waarom jij niet mocht komen. en je mag ook best laten merken dat je teleurgesteld bent.
Ik zou niet de vriendschap verbreken als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze kan een hele goede reden hebben om je niet uit te nodigen. Het zegt niets over jou maar over de keuze van de vriendin. Als je daar met respect naar kunt kijken dan zal ze ongetwijfeld jou een uitleg willen geven. Het lastige met feestjes is dat de gastvrouw op iedereen let en wat minder aandacht voor jou vindt ze misschien heel vervelend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze je zelf niet uitnodigd voor haar feestje lijkt het mij dat ze geen goede vriendin is.