Hoe kom ik wat kgs aan

Wil graag paar kilootjes zwaarder worden, eet genoeg vette dingen, maar helpt weinig

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

Veilig Aankomen: Gouden Tips!

1. Voedingsgewoontes

Als je wilt aankomen is het allereerst erg belangrijk om een week lang na te gaan hoeveel je eet. Misschien eet je wel veel te weinig! Hier (www.becel.nl) kun je invullen wat je per dag eet. Ook wordt er dan meteen een advies gegeven of je teveel of te weinig eet. Eet je te weinig, dan kun je eerst proberen wat meer te gaan eten om aan te komen. Eet je voldoende, ga dan eens na of er andere dingen mee kunnen spelen. Stress kan ook zorgen voor gewichtsverlies.

2. Regelmatig eten om aan te komen

Een belangrijke voorwaarde om aan te komen is regelmatig eten. Plan in je dag minstens 3 hoofdmaaltijden en aan aantal kleinere eetmomenten tussendoor. Probeer er wel genoeg tijd voor te nemen en jezelf niet vol te stouwen. Als je vol zit, zit je vol. Ook zijn tussendoortjes erg belangrijk bij een aankomdieet. Goede en lekkere tussendoortjes zijn bijvoorbeeld sultana, liga, fruit, yoghurt met cruesli, crackers met aarbeien en noem maar op!

3. Aankomen door je eetgewoontes veranderen

Als je zeker weet dat jouw ‘ondergewicht’ is ontstaan doordat je bijvoorbeeld een snelle stofwisseling hebt, moet je je eetgewoontes aan gaan pakken. Ben je bijvoorbeeld ‘s ochtends gewend maar één boterham te eten? Eet er dan eens twee. Om aan te komen zou je denken dat je het best vetter kunt gaan eten. Dit is echt niet waar! Teveel vet is ook voor magere mensen ongezond. Je kunt het beste producten eten die veel koolhydraten en eiwitten bevatten zoals eieren, volkorenbrood, (volkoren) pasta, vlees en vis.

4. Lekker sporten om aan te komen

Je kunt sporten om af te vallen, maar ook zeker om aan te komen. Ga naar de sportschool en leg je probleem voor. Zij zullen een persoonlijk sportprogramma voor je kunnen maken waardoor je meer spieren zult ontwikkelen. De dichtheid van een kilo spierweefsel is namelijk groter dan de dichtheid van een kilo vetweefsel.

5. Wees geduldig

Wist je dat afvallen makkelijker is dan aankomen? Als je wilt afvallen, kun je makkelijk een kilo verliezen in anderhalve week. Een kilo aankomen lukt je vaak pas in drie of vier weken. Probeer dus niet na een week al op te geven, maar blijf proberen. Die kilootjes komen er echt wel bij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet perse vette dingen eten, is slecht voor je hart en vaten, de hele dag door eten, elk uur een boterham, geen maaltijden overslaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je komt aan door meer calorieën tot je te nemen dan te verbranden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sporten klink raar maar je wint spierkracht net dus gewicht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel kolydraten eten en weinig bewegen. Vetten worden suikers en dat is slecht voor je. Koolhydraten worden ook suikers maar deze zijn beter voor je dan in vetten. Probeer eens koolhydraat shakes die bedoeld zijn voor bodybuilders. Neem er 3 per dag tot de pot leeg is :) succes guarenteed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker gaan krachttrainen (iig genoeg bewegen) en genoeg eiwitten eten en regelmatig eten. Je lijf niet volstoppen met vetten en suikers dat werkt juist averechts (vervet je alleen van binnen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had hier ook last van omdat ik een snel werkende klier had. Ga naar je huisarts en vraag of dit bij jou het geval is. Tegenwoordig kan dat met medicatie verholpen worden. Let hierna wel op wat je eet anders wordt te zwaar en dan krijgen we weer de dieetvragen.