Je wordt niet meer ongesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De menstruatie tussenposen duren steeds langer, met als eindresultaat dat het helemaal niet meer komt. Verder krijgt je last van opvliegers (hitte-aanvallen) en door de hormoonschommelingen krijg je ook stemmingswisselingen. Verder kun je ook last krijgen van restless legs, wat staat voor rusteloze benen vooral als je in bed ligt. Verder heb je over het algemeen het gevoel van; niet lekker in je vel zitten! Ook je huid verliest langzaam zijn elastischiteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dan hier het juiste antwoord:

Soms merk je daar helemaal niets van!
Daarom zijn er vrouwen van boven de pakweg 45 - 50 jaar die nog zwanger raken, omdat ze "dachten" toch wel in de overgang te zijn.

Over het algemeen zal je menstruatie verminderen, onregelmatig worden en dan helemaal stoppen.

Sommige vrouwen hebben verder nergens last van.
Andere vrouwen hebben last van een heleboel dingen.

Weet je wat zo lekker is aan die overgang?
Je kan er vanalles aan toeschrijven.
Het kan een excuus zijn voor vanalles.
Je rothumeur, je slechte slapen, je niet kunnen concentreren, dik worden............tja, de overgang.

DUS:
Als je wilt weten of je in de overgang bent ga je naar de dokter, die doet een test, of laat een test doen en dan weet je het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je een jaar niet meer ongesteld bent geweest ben je in de overgang je kan last krijgen van opvliegers vooral s nachts, lusteloos, geen zin in sex