Hoeveel procent van de NL bevolking heeft last van een vorm van hooikoorts?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

2-3 miljoen op 17 miljoen man, kom je op 11-18%

Gepubliceerd: woensdag 4 augustus 2010 00:10
Update: woensdag 4 augustus 2010 06:49

Augustus, einde van het hooikoortsseizoen? Met de komst van een nieuwe plant wordt het seizoen met twee maanden verlengd.

Prikkende ogen, een keel die irriteert, tien keer achter elkeraar niezen en een lamlendig gevoel. Naar schatting twee tot drie miljoen Nederlanders hebben er elk jaar in het voorjaar en zomer last van. Hooikoorts. Een ziekte die zich de laatste tientallen jaren razendsnel verspreidde.

Toegevoegd na 52 seconden:
En hier hebben ze het over 15%: http://www.biohorma.nl/persruimte/persberichten/2010/10-02-01.php

De meningen hierover lopen dus uiteen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een aantal tientallen procenten van de bevolking heeft hooikoort. Exacte getallen zijn niet bekend.

Maar wel is aangetoond dat de laatste 20-30 jaar allergieën met 100% is toegenomen.

Ik schat dat 1/3 van de bevolking wel een vorm van een allergie heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De schatting is 5% maar dat is een ruwe schatting. Veel mensen weten het niet van zichzelf, die denken dat ze veel verkouden zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een test. Je kunt alle vinkjes aankruisen en je hebt kans op hooikoorts.
Jammer dat ik niet de pollen kan slaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, er zijn veel meer mensen die klachten hebben.
Toen wij ons huis lieten bouwen was een v.d. bouwvakkers steeds verkouden, dacht hij door mij kwam hij erachter dat hij toch echt wel hooikoorts had.
Maar een geruststelling, na een regenbui hoef je even de pollen niet meer te meppen, ha,ha.