Ik weeg te weinig maar heb toch wel veel Buikvet....

Ik weeg iets te weinig ,
Maar heb toch wel veel vet.
Hoe kan dit ?
En hoe krijg ik het weg?

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik sport vaak.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

veelal als je eetpatroon juist is, dus regelmatig en gezond en je er wat (duur)sport bij doet, gaat je lichaam de overtollige vetreserves gebruiken. De ene persoon heeft uiteraard meer aanleg voor vetaanzet op bepaalde delen van het lichaam dan de andere.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Calcium doet buikvet smelten als sneeuw voor de zon! (Oké, wel iets langzamer...)
Zorg voor een dagelijkse inname van minimaal 1500 mg calcium (maximaal 2500 mg per dag, anders kan het schadelijk zijn).
De opname van calcium wordt bevorderd door vitamine C; 1000 mg per dag voor niet-rokers is een goede hoeveelheid, en voor rokers mag dit worden verhoogd met 25 mg per sigaret, tot een maximum van totaal 3000 mg per dag.
Ook vitamine D speelt een rol in de opname van calcium, hiervan wordt 5 mcg per dag aanbevolen.

Aanrader: Calcium/vitamine D tabletten van AH.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Werkt dit echt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe ongelooflijk het ook lijkt: ja.
Calcium is namelijk nodig voor de afbraak van vet en om de opslag ervan tegen te gaan. http://www.ergogenics.org/calcium.html http://www.afvallen-weblog.nl/calcium-afvallen-gewichtsverlies/ http://www.ergogenics.org/vetzucht103.html ...En zo is er nog veel meer te vinden. Zelf gebruik ik al jarenlang deze methode om op gewicht te blijven. Ik heb geprobeerd om een paar weken geen extra calcium en vitamine C in te nemen - ik kwam aan.
Kimath
13 jaar geleden
Goeie tip, bedankt. Ik zal ook eens kijken, want ik ben ook slank met een klein buikje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Nyx, Interressante theorie! Als ik op jouw link http://www.ergogenics.org/calcium.html kijk en ik lees... calcium vermindert de hoeveelheid vitamine D in het lichaam. Die vitamine stimuleert in vetcellen de aanmaak van het enzym FAS. FAS is nodig is om vetten in de cel op te slaan. ...dan is het toch juist verstandig om er geen vitemine D naast te gebruiken of lees ik het nu verkeerd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik bedoel vitamine natuurlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pancake, dat is inderdaad opvallend.
Eerder heb ik het tegenovergestelde vernomen, en eigenlijk heb ik altijd een combinatie van calcium en vitamine D gebruikt, met een positief resultaat. Maar ik kan het niet vergelijken met het gebruik van calcium zónder vitamine D.
Hoe dan ook lijkt het me onverstandig om calcium te gebruiken om het vitamine D gehalte in het lichaam naar beneden te brengen, daar vitamine D erg belangrijk is voor de (geestelijke) gezondheid. Buiten dat schijnen de meeste mensen al te kampen met een (licht) vitamine D tekort, dus zou bij hen de extra inname van vitamine D, in combinatie met calcium, waarschijnlijk weinig invloed hebben op het vetgehalte in het lichaam. Volgens Wikipedia zijn er verbanden gevonden tussen een tekort aan vitamine D en de volgende aandoeningen:
Rachitis, osteomalacie, myopathie, osteoporose, hoge bloeddruk, tuberculose, kanker, periodontitis, multiple sclerose, chronische pijn, depressie, schizofrenie, winterdepressie, vaatziekten en verschillende auto-immuunziekten, waaronder type 1 diabetes.
Dus nogmaals, het lijkt me onverstandig om opzettelijk een vitamine D tekort op te lopen... Maar goed, ik ben geen arts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nyx, inderdaad opvallend he, dat het er staat. Maar als ik andere sites erop na lees wordt dan is vitamine D juist goed om meer vet te verliezen. En vitamine D is super belangrijk voor je, zoals je al schrijft. Ik ga het toch ook maar eens proberen, misschien kom ik nu wel van die zwembandjes af ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat je me weten hoe het bevalt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, da's goed. Heb vandaag Davitamon Calcium incl. vitamine D + K gehaald. Ben benieuwd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergeet niet dat vitamine C het effect aanzienlijk versterkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vitamine C had ik al in huis. Dank je!
Dan beweeg je wellicht toch iets te weinig. Spiermassa is namelijk zwaarder dan vetmassa. Dus als je relatief wat te weinig spieren hebt, is je gewicht wel in orde maar je vetpercentage toch wat te hoog.

Is het echter alleen maar je buik ; ja, daar mag best een klein laagje spel op zitten. Er zitten tenslotte een hoop belangrijke organen in die beschermd moeten worden. Als die echt helemaal plat / droog is, is je vetpercentage misschien wel iets te laag.