is blowen gelijk verslavend ?

als je 1 joint neemt is dat gelijk dan verslavend om moet je meerdere nemen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Antwoorden (7)

Nee 1 joint 1 sigaret enz
daar wordt je niet verslaafd van
Bij de tweede neemt de kans al toe
Bij de derde nog meer
enz enz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas waar.
En toch zijn velen zo stom om het toch te proberen.
Nee, blowen is niet direct verslavend.

Maar waarom? Je zet je gezondheid op het spel voor tijdelijk genot?

Als je het toch wilt proberen. Neem dan niet tussentijds een gewone sigaret, want dan ben je voor je het weet verslaafd aan sigaretten. Die zijn nog verslavender dan wiet, omdat ze overal verkrijgbaar zijn en het maatschappelijk meer getolereerd wordt dan blowen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel blow, maar dat is 'medische verantwoord'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat zeggen ze allemaal, ik moet het van de dokter, het is voor mijn gezondheid.
1 joint blowen is niet gelijk verslavend.. Maar het zou best kunnen zijn dat de 1e keer zo leuk word dat je het een 2e keer zou willen proberen .. En zo ga je maar verder tot je een punt bereikt dat je verslaafd zou KUNNEN worden..

Maar logisch gezien een 1e keer blowen is niet verslavend!
Ik raad het je aan om er nooit aan te beginnen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee het is niet direct verslavend, het is ook wel afhankelijk hoeveel wiet er in de sigaret gaat! Twee keer per week 2 joints is redelijk onschuldig! Zie voor meer info; http://www.cannabisondercontrole.nl/473/Arts-vertelt-over-cannabis.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, cannabis is helemaal niet verslavend. Tenminste, niet lichamelijk zoals roken en snuiven. De tabak die erin zit wel, maar dat heeft niets met cannabis te maken, maar met tabak.

Het is de grootste fabel dat wiet verslavend is, ik rook het elk weekend na een lange week werken, en als ik op vakantie ga, kan ik zo ineens stoppen, of als ik andere dingen te doen heb.

Het kan wel zijn dat je je verveelt of uit gewoonte gewoon weer een joint opsteekt, omdat je niets anders te doen hebt.

En zeker in het weekend, als je later wat ouder bent, dan moet je uitgaan. En niet in de buurt hangen, aan blowen met vrienden. Het kan dus zorgen voor een sociaal isolement, omdat je het blowen voor uitgaan verkiest.

De mensen die zeggen dat het verslavend is, hebben dat alleen maar gehoord, en hebben geen ervaring. Sorry, maar dat is zo.

Hier ALLE fabels over wiet, en zoals je ziet, zijn dat er heel veel:

http://www.grenswetenschap.nl/blogs/Welles-Wietes-Cannabis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wiet is inderdaad niet verslavend, dit is nog nooit bewezen. het roken in tegendeel wel, en in een joint zit meestal ook tabak. mocht je alleen maar puur gaan roken, dan heb je minder kans om verslaafd te raken, maar begin daar niet mee! dat is voor de gevorderde gebruikers!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je raakt niet na één keer verslaafd. Sterker nog: veel mensen merken bij blowen de eerste keer niet eens veel effect.

Geen enkele drug is in één keer verslavend. Hoewel het risico wel verschillend is. Aan bijvoorbeeld nicotine raken mensen sneller verslaafd dan aan cannabis (blowen).

Van blowen kun je geestelijk afhankelijk raken. Het is niet zo dat je lichaam om steeds meer wiet vraagt of dat je steeds meer wiet nodig hebt om nog effect te voelen, zoals dat bijvoorbeeld wel bij alcohol kan.

Geestelijke afhankelijkheid betekent dat het niet lukt om te stoppen of te minderen, terwijl je dat wel wilt. Sommige mensen hebben blowen goed in de hand. Ongeveer 10% van de mensen die gaan blowen raakt er aan verslaafd. Dat is toch nog best wel veel. Gelukkig komen de meeste mensen er uiteindelijk wel vanaf. Eventueel met hulp. Een cannabisverslaving is wat dat betreft minder gevaarlijk dan bijvoorbeeld een cocaineverslaving.

Eén ding is wel zeker: als je nooit blowt dan raak je er ook nooit aan verslaafd. Als je er eenmaal aan begint dan zal er na de eerste bijna altijd een tweede en een derde volgen.