Hoe kijk ik mensen in de ogen aan zonder te lachen of weg te kijken?

Als ik een gesprek met iemand heb, dan kijk ik diegene maar een paar seconden aan en dan kijk ik weer weg, of ik ga grijnzen. Hoezo is dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (4)

dat gaat gewoon vanzelf ik ben dat ook andere mensen kunnen dat wel en somige ook weer niet!!!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk aan iets vervelends en kijk tussen de ogen van de ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel mensen vinden het lastig iemand recht in de ogen te kijken.... daar kan je onzeker van worden.
Een goeie truuk is, om niet in de ogen te kijken, maar naar de wenkbrauwen. De andere persoon heeft dat niet in de gaten, want het is niet te zien.
En naar alle waarschijnlijkheid voel jij je een stuk prettiger en zekerder van jezelf.
Probeer es uit, wie weet helpt het je.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zelf (toevallig) zwaar slechthorend. hierdoor heb ik altijd lippenbeeld nodig van mijn gesprekspartner. toevallig heb ik deze week een compliment gekregen van iemand omdat ik mijn gesprekpartners ten alle tijde bleef aankijken, ook in het het vuur van een heftige discussie. ik was de enige in de groep die hiertoe in staat was. echter, ik kan ook niet continue mensen in de ogen kijken, het is een natuurlijke vluchtreflex van mens en dier, de zwakste kijkt altijd als eerste weg.
het niet een ander in de ogen willen of kunnen kijken is als het vermijden van een confrontatie. het aangaan van een confrontatie, ook al is deze nog zo onbenullig, word door de meeste mensen onbewust als potentieel gevaarlijk beschouwd. vandaar dat mensen de neiging hebben om weg te kijken, of zich te verontschuldigen door te grijnzen.
door in mijn geval naar de lippen van de gesprekspartner te kijken blijf je in ieder geval iemand aankijken, en wordt je vanzelf de leidende in het gesprek ( de sterkste).