Hoe maak je een bitje schoon?

Je mond zit vol bacteriën. Die krijg je niet weg door het bitje schoon te schrobben. Eigenlijk zou je het dus een paar minuten in kokend water moeten stoppen. Maar ik ben bang dat er dan weinig overblijft van mijn bitje, dat van flexibel kunststof is gemaakt...

Picture for question
Pieter2011
13 jaar geleden
7.5K
Kimath
13 jaar geleden
ik legde die van mij vaak in een bakje met azijn. Wel goed afspoelen na die tijd!

Het beste antwoord

Hier zijn speciale anti- bacterie tabletten voor van bv Zeltek.
Ik heb een link bijgevoegd waar je ze kan verkrijgen.
http://www.benifit-shop.nl/producten/vechtsport/vechtsport-bescherming/zeltek-reinigingstabletten-voor-bitjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Steradent gebitsreiniger (bruistabletten)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door hem met de daarvoor bestemde middelen schoon te borstelen.
Je mond zit vol bacteriën zoals je al zegt, en die horen er ook. Je hoeft je bitje niet te koken (zeer af te raden inderdaad!!!) of te ontsmetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik poetste de mijne gewoon met water en tandpasta...