Nemen ze me serieus in de sportschool?

Ik ben 14 jaar en nog niet zo groot kwa spieren, ik ga binnenkort naar een sportschool waar natuurlijk allemaal mensen zijn die veel groter en ouder dan mij zijn. gaan ze me uitlachen omdat ik kleiner ben en gaan ze me niet serieus nemen, of juist wel!? ben bang gepest te worden daar en dat ik dan niet meer daar naartoe wil hoewel ik heel graag een gespierd lichaam wil...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (10)

niet iedereen is hetzelfde en ik kan niet in de toekomst kijken, maar als ik het baseer op hoe de meeste volwassenen reageren op jongeren, denk ik dat je niet heel erg serieus genomen zal worden.
en je kan verwachten dat er mensen of jongeren zullen zijn die zeggen 'doe het rustig aan' of 'is het niet te zwaar voor je'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe ook nog geen krachttraining voordat je uitgegroeid bent! Is heel slecht voor de ontwikkeling van je lichaam. Neem dan liever een sport op als Judo of Karate. Zullen ze ook niet verwachten en eerder resultaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gespierd kan je ook worden zonder dat je meteen heftige sets gaat doen op de sportschool. het is een gezonde vorm van bewegen waarbij je kan werken aan je bouw zonder meteen een klerenkast hoeft te worden.
Iesereen die naar de sportschool gaat gaat daarheen met een doel en dat is werken aan je spieren/lichaamsbouw, je zal zeker serieus genomen worden en zeker als je een sportschool hebt waar je begeleiding krijgt.
Tuurlijk er zitten er altijd een paar tussen die zullen lachen of een rotopmerking zullen maken maar daar moet je je niks van aantrekken, die mensen zijn ook ooit net als jij begonnen.

Ik zou me er niet zo druk om maken en lekker gaan sporten en iedereen die een rotopmerking maakt juist gaan laten zien dat ook jij groot kan worden(gespierd dus) en er juist meer voor gaan!

Succes jongen en dat je inderdaad heel erg mag gaan groeien met je spiermassa!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welnee joh. Ik ga zelf naar een sportschool en daar lopen echt niet alleen body builders hoor. En die er wel lopen zijn ook ooit een eerste keer naar binnen gegaan zonder zichtbare spiermassa. Kijk wel een beetje uit met trainen, want 14 jaar is wel jong en je spieren zijn nog niet volgroeid. Zoek een sportschool waar ze je goed begeleiden, dan kun je er een hoop plezier aan beleven. Naast het sporten leer je ook nieuwe mensen kennen, ik vind dat ook een leuke kant van het sporten.

Have fun!
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi antwoord!
+1
Op de sportschool is iedereen gelijk. Ook de grote gespierde mannen zijn begonnen als klein mannetje. Wat me meer zorgen baart is de sportschool zelf. Als zij toestaan dat je als 14 jarige kracht training gaat doen is dat een slechte zaak. Door de krachttraining stop je je natuurlijke groei. De minimale leeftijd hoort 16 te zijn en dan nog met beperkte training. Vanaf 18 jaar is het pas verantwoord om krachttraining te doen. Wil je nu al een gespierder lichaam krijg kun je bv beter gaan turnen. Dat is sowieso heel goed voor je spieren en als je dan over een paar jaar nog krachttraining wilt gaan doen , groei je ook sneller door je betere spierconditie en heb je minder kans op blessures ook. Heb geduld en je zal er over een paar jaar heel blij om zijn dat je nog even gewacht hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze ervaring met de sportschool is dat minderjarigen een apart programma krijgen. Ze mogen zeker niet gewoon op eigen houtje aan de gang. Omdat je nog niet uitgegroeid bent, zou je misschien blessures kunnen oplopen als je verkeerd ging sporten, vandaar.
Weet je dus zeker dat je gewoon aan de gang kan daar? Zo ja, dan hoef je ook niet bang te zijn dat je niet serieus wordt genomen, in mijn ervaring wordt in een goede sportschool iedereen serieus genomen, ook minderjarigen maar ook dikke of oudere mensen of mensen die (nog) een slechte conditie hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de meeste sportscholen is het heel simpel: iedereen is veel te veel met zichzelf bezig om überhaupt op jou te letten, laat staan je uit te lachen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zullen mensen lopen die breder zijn dan jij, mensen die langer zijn, die kleiner zijn maar ook die dikker zijn, dunner zijn, jonger zijn en ouder zijn. je zal dus niet eens opvallen daar.

ga je nu tussen de bodybuilders staat klungelen met alleen de stang van de gewichten heb je kans dat ze je uitlachen, maar ik neem aan dat dit niet de bedoeling is.

een sportschool heeft namelijk meer mogelijkheden. conditie training of fitness, maar ook de krachttraining.
iedereen zit dus op een ander level en beoefend op de sportschool zijn eigen sport. dus je zal niet uitgelachen worden. niet om je leeftijd je niet om je bouw.

gewoon doen dus en lekker sporten. kijk naar de breedgeschouderde typjes als motivatie en doe gewoon lekker je ding op jou tempo en op je eigen level.

succes!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga naar de sportschool en heb daar nog nooit meegemaakt dat mensen andere mensen afkraken. De meeste mensen zijn veel te druk met hun eigen oefeningen bezig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gast, echt niet!
Elke cliënt die binnen stapt is welkom. En iedereen die de eerste keer komt krijgt uitleg over hoe alles gaat en werkt daar.
Men komt daar om sportief te zijn, niet om te pesten.
Er zal best verschil zijn in sportscholen, maar ga uit van het goede.
Succes!