Is het normaal als een meisje van 13 ongeveer 5 keer ongesteld is geworden, redelijk regelmatig. En dan ineens 2 maanden overslaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij ging het precies zo :)

Antwoorden (6)

Dat kan, in het begin schijnt de menstruatie raar te verlopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tussen hun 11e en 16e jaar hebben 2 van de 3 meiden een onregelmatige menstruatie. De reden is meestal dat de ovulatie nog niet helemaal goed gaat. Wees niet verbaasd als er een aantal maanden zit tussen je menstruaties als je in deze leeftijdsgroep zit. Uiteindelijk zal je menstruatie regelmatiger worden met 26 tot 35 dagen ertussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onregelmatig dat woord zocht ik!
Zolang je geen geslachtsgemeenschap hebt gehad lijkt het mij gewoon een onregelmatige menstruatie wat, zoals hierboven ook al staat, vaak voorkomt.

Als je wél geslachtsgemeenschap hebt gehad moet je meer zorgen maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In één woord: ja!

Het is juist bijzonder dat die eerste vijf keer blijkbaar toevallig regelmatig zijn uitgepakt. De eerste jaren dat je ongesteld wordt, hoef je geen regelmaat te verwachten. Ineens een paar maanden overslaan is dus héél normaal, niets om je zorgen om te maken.

Mocht je al seks hebben, dan is het - zoals hierboven al gezegd - natuurlijk wél reden om eens goed achter je oren te krabben. Maar zo niet: niets aan de hand. Zorg er wel voor dat je altijd wat maandverband of tampons bij je hebt, want je zal altijd net zien dat het weer komt op het moment dat je het het minst verwacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan het is vrij normaal dat het in het eerste jaar onregelmatig kan zijn. ook kan het meespelen of je ineens veel stress hebt of dat je heel erg afgevallen bent. het is niet iets waar je je zorgen om hoeft te maken. vindt je het toch geen fijn idee dan even met je moeder er over praten of even de huisarts bellen bij twijfels...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar is niks ergs aan.
De eerste paar jaar blijft het waarschijnlijk ook nog wel zo onregelmatig. het is niet erg, eigenlijk alleen maar lastig ;)