Is het waar dat als je zwanger bent ze na operatie niet hechten.?

stel je heb een blinde darm onsteking als zwangere. is het waar dat ze je dan niet dichtnaaien?

Toegevoegd na 48 minuten:
edit
ze denken dat ik een blinde darm heb en als morgen de waardes zijn gestegen van ontsteking in mijn bloed gaan ze toch echt opereren, op de normale manier.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

in de eerste plaatst sterkte , we duimen dat de waardes niet stijgen. Die wond sluiten ze heus wel, tegenwoordig gaan blindedarmoperaties als het enigzinds kan laparascopisch, dwz dat je 3 kleine sneetjes krijgt en niet meer zoals voreger 1 lange snee. Je buik groeit niet zo hard dat ze de wond niet meer kunnen sluiten, chirurgen hebben er echt wel verstand van om de wond te sluiten op plaatsen waar spanning op staat, maar als het moet zullen ze je morgen precies uitleggen hoe en wat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de waardes waren niet gestegen, de pijn verdween na 2 dagen. sisser dus :D thank annyway

Andere antwoorden (4)

als het even kan zullen ze de operatie uitstellen omdat elke handeling gevolgen heeft voor het ongeboren kind, denk hierbij vooral aan narcotische middelen en zware medicijnen, ik kan mij overigens niet voorstellen dat een wond van ca 7-10 cm in de buikwand open kan blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
blinde darm is fataal om dat uit te stellen. dit zullen ze ook nooit doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wel als het met antibiotica te regelen is word dat uitgesteld,todat de zwangerschap beeindigd is indien mogelijk ,een acute blindedarm zal wel geopereerd worden omdat dan een levensbedreigende situatie ontstaat, maar niet elke ontsteking van de blindedarm word zomaar klakkeloos verwijderd, we leven niet meer in de 70
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en toch face ik dat
Als de operatie echt niet uitgesteld kan worden, dan wordt de operatie met laparoscopie uitgevoerd.
Een soort kijkoperatie via een buisje.
14 jaar geleden
Vertrouw op de specialisten. houdt je taai, sterkte en snelle beterschap.
Alle Moderators.xx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan er eerlijk gezegd zo snel niks over vinden. Wel over operaties tijdens de zwangerschap (en dan met name aan cystes in de buik), maar daar word nergens gesproken over wel of niet hechten. Lijkt me toch wel iets dat opvalt als het niet gebeurt.

Maar inderdaad is een blindedarm operatie tegenwoordig een laparoscopische ingreep, dus met een dunne kijkbuis, waardoor je een litteken van nauwelijks meer dan twee, drie centimeter overhoudt die met twee of drie kleine nietjes gehecht of zelfs gelijmd kan worden. Maar als je zwanger bent staat er natuurlijk wat meer spanning op de buik, dus zullen ze vermoedelijk niet lijmen.

Gelukkig maar dat ze wel opereren, want áls het inderdaad een blindedarmontsteking is, kunnen de gevolgen van niet behandelen behoorlijk ernstig zijn. Wel verschrikkeljike pech zeg, dat dit je moest overkomen.

Alle details (narcose of ruggenrpik, wel of niet hechten of lijmen, pijnstilling etc) kun je natuurlijk het beste met de behandelend arts bespreken. Ook je angst ervoor, want die is natuurlijk volslagen normaal. Wellicht kan hij je een beetje geruststellen.

Heel veel sterkte toegewenst. Hou je taai, meid ! Jullie komen er wel weer doorheen.