Kunnen waterwratjes zich op de schaamlippen van een vrouw bevinden? Hoe kan je die het beste verwijderen?

Rare bultjes ontdekt op de schaamlippen. Ik heb geen SOA want ik ben nog maagd

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.4K

Antwoorden (7)

Je dient door een arts te laten vaststellen of het inderdaad om wratten gaat. Zelf doen is erg moeilijk en verwijderen lastig, zeker op die plaats.
Voor kleine wratten zijn genoeg middeltjes die door een arts kunnen worden voorgeschreven. Grote wratten worden meestal met stikstof verwijderd.

Maar...., het kan natuurlijk ook iets anders zijn, vandaar naar een arts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zit niets aders op dan naar de huisarts of dermatoloog.

Genitale wratten vallen wel onder de SOA's maar kunnen spontaan komen dus dat je maagd bent zegt niets.

We zo snel mogelijk want hoe meer ze zich verspreid hebben hoe vervelender het is om ze weg te laten halen.

Je hoeft je nergens voor te schamen er zijn heel veel mensen die er last van hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waterwratjes kunnen zich zeker op de schaamlippen van een vrouw bevinden.

Genitale wratten hoeven niet behandeld te worden. Ze kunnen geen kwaad en gaan op den duur vanzelf over. Als u er toch iets tegen wilt doen, bijvoorbeeld omdat de wratten op een lastige plek zitten, dan kunt u ze aanstippen met een crème of vloeistof podofylline).
Doe dit twee keer per dag gedurende drie achtereenvolgende dagen van de week, en dat vijf weken achtereen.
Of gebruik imiquimod-crème drie keer per week gedurende maximaal zestien weken. Dit lijkt even werkzaam te zijn. U kunt dit zelf thuis doen. Deze middelen zijn op recept bij de apotheek verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waterwratjes heten niet voor niets zo. Ze zien eruit als kleine blaasjes, die inderdaad met vocht of witte brei gevuld zijn, met in het midden een deukje. Waterwratjes zitten bij jong volwassenen meestal in de buurt en niet op de geslachtsdelen. Penetratie is voor zowel waterwratjes als genitale wratten niet nodig om besmet te worden. Ze gaan allebei vanzelf over, hoewel dat bij genitale wratten een poos kan duren. Zet je over je gêne heen en laat je huisarts beoordelen wat het precies is. Dan weet je tenminste wat er aan de hand is, Dat voelt uiteindelijk een stuk beter dan met schaamte en vragen te blijven doorlopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waterwratten en gewone wratten kan je niet vergelijken. Dat in tegenstelling wat hierboven allemaal staat. Ze worden wel alle twee veroorzaakt door het herpes virus maar de behandeling is totaal anders.

Een waterwrat is besmettelijk. Als je eraan krabt heb je er al snel meer. Maar wat er ook gebeurd na twee jaar is je lichaam er totaal vrij van. Ze zijn verder onschuldig. De huisarts kan je er een zalf voor geven maar dat doen ze alleen als ze ontstoken zijn.

Een wrat is ook heel besmettelijk. Echter kan je daar je hele leven last van blijven houden. Er zijn wel middelen voor om ze weg te halen maar die kan je niet op geslachtsdelen gebruiken.

Een bezoekje aan de huisarts is wel even nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga naar de dokter
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook al ben je maagd, kun je nogsteeds soas hebben want ze zijn erfelijk.