Waarom hebben sommige mensen hun hele leven lang depersonalisatie en andere weer niet????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Tja, waarom hebben sommige mensen een aandoening niet, anderen incidenteel en anderen chronisch ? We weten het gewoon niet. Aangeboren, verkregen, leefstijl, omgeving, geestelijke gesteldheid, zo ongeveer alles wqat je maar kunt bedenken heeft in meer of mindere mate invloed op ons gestel.
Depersonalisatie is een psychische aandoening danwel eentje van de hersenen, die inderdaad soms het hele leven aanwezig is, en bij anderen van voorbijgaande aard is of te behandelen met medicijnen.

Het hangt dus ook een beetje af van de achtergrond en aanleiding van de aandoening, en hoe de patient reageert op eventuele behandeling of medicatie. Helaas is dat nooit te voorspellen. In weerwil van wat mensen graag willen geloven, is geneeskunde GEEN exacte wetenschap, en het menselijk lichaam geen machine. We kunnen dus niet altijd voorspellen wat er gaat gebeuren en in welke mate wanneer we een patient behandelen voor een aandoening. Maar het waarom, daar zal in elk geval de geneeskunde / biologie vermoedelijk nooit een sluitend antwoord op kunnen geven. Hooguit op hoe en wat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je ook toevallig of het ligt aan of je het spontaan heb gekregen of dat het langzaam chronisch is geworden?
Of zijn er echt helemaal geen dingen waar je op uit kan maken of j het je hele leven hebt of alleen tijdelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben geen arts dus ik zou het je niet kunnen of durven vertellen. Maar in de regel maakt het voor chronische of tijdelijke klachten inderdaad niet uit of het ineens begonnen is of met een lange aanloop en een reden. Tenzij je zelf op een of andere manier actief debet bent aan het ziekteverloop. (Effe kort gezegd : stel je kan niet tegen pinda's en je blijft ze eten ; dan ben je dus niet slim bezig). Dan weet je dat het niet overgaat voor het gedrag stopt. Maar verder is er volgens mij weinig zinnigs over te zeggen.