Als je de gave had om iets in de wereld waarin wij leven te veranderen wat zou je dan veranderen.En waarom.

Ikzelf zou in de arme landen de grond vruchtbaar maken omdat ik het vreemd vind dat wij zoveel eten weggooien en ze daar verhongeren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dan was het per volgende week afgelopen met vlees en vis eten. Alles wat in de legbatterijen en in de kalverkisten zit en in de varkenmesterijen, en alle plofkippen (dus wat puur voor de consumptie is gefokt) mag nog even opgegeten worden, maar dan is het uit.
De zeeën kunnen zich weer gaan herstellen, en al het land wat nu gebruikt wordt om veevoeders op te kweken wordt ingezaaid met granen en groenten, zodat iedereen wereldwijd te eten heeft. Dan onze wetenschappers aan het werk zetten om de energie die wij nodig hebben volledig op te wekken uit de getijden van de zee, natuurlijk de zonne-energie benutten, en de ontwikkeling van zeilschepen stimuleren. Alle auto's worden, bij vervanging, minimaal hybriden, en later helemaal elektrisch, als de energievoorziening goed loopt.
Alle onderzoeken naar verdere ontwikkelingen van wapens worden met onmiddellijke ingang gestaakt, om verder onderzoek te doen naar een niet-vervuilend vliegtuig (daar zijn ze al een heel eind mee, dat moet maar eens klaar....) Iedereen mag minimaal leren lezen en schrijven (80 % van de wereldbevolking is analfabeet nu), en de 75 % van de mensheid die nu geen dak boven hun hoofd hebben, moeten een huis krijgen. Als er zonodig nog iets uitgevochten moet worden (dat krijg je tóch niet uit de mens - is er al zo lang als er mensen zijn) doen ze dat maar met hun vuisten, maar geen massavernietigingen meer door drukken op knoppen op lange afstand.

Ik denk, dat dit voorlopig genoeg "iets" is.....

En waarom?
Omdat ik graag wil, dat het ophoudt dat de boel zo oneerlijk verdeeld is, en we al teveel aangericht hebben in de superkorte tijd dat wij als diersoort denken een alleenheerschappij over de wereld hebben, en dat het hoog tijd wordt, dat wij dat geweldige verstand van ons eens gaan gebruiken......Als we dat nl. níét gaan doen, zijn we in nog veel kortere tijd weer verdwenen, en laten één roestende cementpuinhoop achter, omspoeld door dood water.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Ik zou de mensen wat verdraagzamer maken. Je hoeft niet alles te pikken of goed te vinden. Maar tegenwoordig lijkt het wel alsof niemand meer iets kan hebben en gelijk kwaad of agressief is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou denk ik zorgen dat er geen verschillende geloofsovertuigingen meer waren! Of iedereen heeft het zelfde geloof, of niemand heeft een geloof! 9 van 10 tien oorlogen en conflicten op aarde hebben namelijk te maken met verschillen in geloofsovertuiging. Als je dit dus zou ondervangen, creeer je een veel vreedzamere wereld, die ook nog eens veel kredietwaardiger zou zijn omdat oorlog voeren veruit de duurste investering is die men wereldwijd doet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat alle kinderen van de wereld onderwijs krijgen zodat zij in staat zijn zich te ontwikkelen
ik weet niet of je met iets 1 ding bedoelt, want wel scholing, maar geen eten, warmte,dak boven je hoofd is ook niets
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat geld dat door de regering bij mensen komt die het nodig hebben en niet over de balk wordt gesmeten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overal vrede, genoeg te eten en leefbare samenlevingen met gelijkwaardige kansen voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou alle uitlaatgassen vruchtbaar maken ipv schadelijk, zo zou de brandstof waarschijnlijk een stuk aantrekelijker maken, en het millieu verbeteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit vind ik een vreemde veronderstelling ,de grond vruchtbaar maken in de arme landen.het is geen kwestie van vruchtbare grond dat ze in afrika geen voedsel hebben,de lossgronden in zuid limburg hebben de zelfde basis samenstelling als die in de sahara,dus de sahara is vruchtbaar genoeg. verder is het vooral een kwestie van slecht beleid dat er in delen van afrika niet genoeg te eten is. als je bijvoorbeeld kijkt naar de situatie in Zimbabwe,waar een stamhoofd alle suksesvolle boerenbedrijven onteigende met geweld en zonder compensatie waarbij de boerenbedrijven in de kortsmogelijke tijd totaal geplunderd werden waardoor het land van een voedselexporterende natie veranderde in een van voedselhulp afhankelijk getto. een dergelijke situatie heeft eerder ook al in andere delen van afrika plaatgevonden,zoals ook in de hoorn der overvloed zoals dat destijds genoemd werd ethiopie. de grond in Afrika is vele malen vruchtbaarder als de zandgronden die een groot deel van Nederland bedekken .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 prima antwoord
Een wereld waar 'macht' gezien wordt als iets wat niemand wil bezitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat in alle landen vrouwen gelijk worden gesteld aan de mannen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou de mens instant onvruchtbaar maken. Dat scheelt een hoop ellende op de lange termijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan had ik deze vraag verwijderd. Omdat hij nogal onrealistisch is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou een einde maken aan alle gewelddadige haatideologieën.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal niets, omdat ik het evenwicht niet wil verstoren. En als ik om me heen kijk denk ik dat we op zich wel een prima wereld hebben, alleen moeten we daar af en toe wel wat zuiniger mee omgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou de gave willen hebben dat kanker zou overwinnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat elk mens gelijk is & iedereen respect voor de ander heeft.