Bestaat 'dendrofobie' echt , en hoe wil je dat overleven?

als het echt bestaat, hoe ga je dan het leven door ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Bedoel je Androfobie?

Androfobie is een specifieke fobie voor mannen die niet moet worden verward met mannenhaat die doorgaans ontstaat uit onvrede of frustratie over maatschappelijke verhoudingen.

De oorzaak van de fobie is niet altijd duidelijk, maar kan het gevolg zijn van een onaangename of traumatische ervaring met een man, die vervolgens op alle mannen wordt geprojecteerd.

Ook kan onderdrukte seksualiteit (bv. homoseksualiteit) een rol spelen. De fobie leidt doorgaans tot onrust, terughoudendheid en ontwijkend gedrag.

Om dit te "overleven" bestaan er verschillende soorten gedragstherapie.

Toegevoegd na 11 minuten:
Op het forum hieronder staat angst voor mannen bij.
Misschien kan je met lotgenoten hierover praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het bestaat kennelijk echt en het lijkt me lastig.
Mensen met vrees voor bomen zullen waarschijnlijk in een ruime stad met niet teveel bomen gaan wonen, maar dan nog leg je jezelf grote beperkingen op als je geen boom wilt tegenkomen.
Maar zoals met alle fobieën; mensen die er aan lijden richten hun leven meestal zo in dat ze er zo min mogelijk mee geconfronteerd worden (bijna tot elke prijs) en het kan lang duren voor ze in therapie gaan.