Hoe komt het dat sinds ik mascara op doe droge ogen heb?

ik heb heel de tijd droge ogen wat te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Ik denk dat je waarschijnlijk allergisch bent voor een bepaald stofje wat in de mascara zit.

Toegevoegd na 3 minuten:
Mascara is waarschijnlijk het meest gebruikte cosmetica product onder vrouwen. Er zijn allerlei soorten mascara’s te koop: voor vollere wimpers, langere wimpers en zelfs mascara’s die de wimpers beloven te krullen. U kunt er vanuit gaan dat er om deze beloftes waar te maken diverse synthetische ingrediënten nodig zijn, bijvoorbeeld petroleum, siliconenolie, kunstmatige kleurstoffen en conserveringsmiddelen. Uw ogen absorberen dit soort ingrediënten gemakkelijk en ongemerkt. Het is dus niet verwonderlijk dat steeds meer vrouwen allergisch zijn voor mascara.

Gelukkig zijn er diverse goede natuurlijke mascara's te koop zonder gevaarlijke ingrediënten. Natuurlijke mascara heeft doorgaans wel iets langer de tijd nodig om op te drogen, maar blijft net als andere mascara de hele dag zitten en is verkrijgbaar in diverse kleuren. Sante heeft zwarte en bruine mascara die zelfs door mensen met zeer gevoelige ogen goed wordt verdragen. Van Logona is er een hele goede natuurlijke mascara te koop in de kleuren zwart, bruin en antraciet. Voor de meeste vrouwen zal zwart de beste keus zijn. Heeft u een lichte huid en lichte wimpers, dan is bruin of antraciet waarschijnlijk beter geschikt voor u. Als u zwart te hard vindt, maar bruin niet bij de kleur van uw vindt ogen past, kunt u antraciet proberen.

Tip
Krul voordat u mascara aanbrengt eerst uw wimpers. Dit opent het oog en geeft een vrolijkere blik. Schaf een goede wimperkrultang aan (bijvoorbeeld van Shu uemura), er zijn een heleboel slechte wimperkrultangen op de markt die het gewoon niet doen! Let ook altijd op dat er een rubbertje op zit, zodat u uw wimpers niet kunt beschadigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje wel voor de informatie. Was wel iets te lang draadig maar was wel de moeite waard. :D

Andere antwoorden (2)

Je hebt waarschijnlijk gevoelige ogen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarschijnlijk ben je gevoelig voor die mascara, dan moet je een andere gaan proberen.
het kan een lange zoektocht worden voor dat je de juiste mascara hebt gevonden.
en vaak zijn de iets duurdere toch beter.