Ik ging 1 jaar lang en 3 maanden lang na eten heletijd overgeven ,

dat deed ik niet omdat ik misselijk was maar omdat ik niet dik wou worden , nu heb ik gelezen op internet dat een ziekte boulimia bestaat en schrok heel erg , me moeder en stiefvader hebben me naar de dokter gestuurd , en gelukkig is er niks, maar ben wel heel erg geschrokken , nu eet ik weer gezond en normaal eet elke dag in de woonkamer, maar ik raad iedereen aan om zoiets nooit te doen , nu is me vraag je tanden kunnen er toch niet kapot van gaan

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je tanden kunnen wel heel slecht worden door telkens te overgeven.
anneliez
13 jaar geleden
Heel goed dat je hulp hebt gevraagd, blijf dat doen als je weer bang bent in de fout te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dacht ik ook al , ja zal ik doen meid ,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst bang voor zwangerschap, dan in paniek omdat je moeder condooms heeft gevonden, dan vier zwangerschapstests achter elkaar verpesten, dan zwanger wíllen worden van je 20-jarige vriendje en nu weer een verhaal over boulimia, maar toen je naar de dokter werd gestuurd 'was er gelukkig niets'? Of jij zit heel diep in de knoop, of je post vragen vooral voor de aandacht. Mijn gok is allebei.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zwanger raken , was ik bang voor omdat me ouders wat streng zijn , eigenlijk wil ik gewoon zwanger raken daarom heb ik meer dan 2 testen gedaan , maar dit gaat niet over dat , dit gaat over het uitkotsen van dingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En je hebt zelf wel het idee dat je zo'n verstandig en stabiel meisje bent dat je op je 16de een kind alles kan bieden wat het nodig heeft? Je lijkt me een erg getroubleerd meisje. Dat het mógelijk is dat je echt probeert om zwanger te worden, is nog wel het meest verontrustend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow dit is wel knap, en geluk heb je! Je gaat toch niet zomaar je eten uitkotsen? Meestal stop je niet totdat je echt afvalt maar oke, Dan is zoiets meestal psygisch... Ik heb een vriendin met deze ziekte en ze begon al met onzekerheid, ben te dik blabla. En ze was niet ens dik! Daarna viel het ons op dat ze steeds niets wou eten in de pauzes, en telkens ons eten aanbood. Wij hadden dus al een vermoedden.. Nu is zei er óók optijd bij, maar je bent niet ineenkeer genezen! Dus waarom jij je eten uitkotsten lijkt mij een raadsel.. Ben je onzeker? Hoe denk je over jezelf?
Mijn vriendin wou snel afvallen... Maar dat lukt dus niet hiermee.. Ik zou je naar een psygoloog doorverwijzen. Even gewoon kijken wat de reden geweest zou zijn.. Ja afvallen dus, maar of je ook écht genezen bent. Want het kan goed dat je weer opnieuw begint.. Dat hoop.ik dus niet voor je.. ;) Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik stel dingen te snel achter elkaar, daar maak ik vragen over, maar ik word bijna 17 , en als ik zwanger ben hou ik het 100% of ik ga nog bij me ouders wonen of bij vriendje
en dat van overgeven ken wel je ken 1 jaar lang overgeven zonder dat je misselijk bent, ik doe nu weer normaal eet normaal en alles
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Spinal, er is niets normaal aan hoe jij je hier presenteert. Het is heel erg zorgelijk hoe jij je presenteert. Je bent trouwens wel snel ouder aan het worden. Als Oostblokker noemde je jezelf nog 15, bijna 16. En nu ineens alweer bijna 17? Kun je zelf werkelijkheid en verzinsels nog uit elkaar houden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/risico-seks-condooms-vriend-klaar.161943
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@SuzyQ: goed dat je dat in de gaten had. We kunnen onze tijd wel voor iets anders gebruiken dan aandachtstrekkers te voeden. Thnx!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hulde voor je opmerkingen SuzyQ. Ik denk dat Spinal eerst maar eens met poppen moet gaan spelen voor ze aan een baby begint.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spinal: waarom zou je wel goed voor een kind kunnen zorgen als je nog niet in staat bent goed voor jezelf te zorgen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben bijna 17 word 29 july 17 ik zei 15 omdat waarom moet ik iedereen me leeftijd weten jij gaat toch ook niet zeggen ik woon hier is hetzelfde , maja aandacht trekken doe ik niet zo, maar ik heb echt problemen gehad met overgeven enzo, dat ik nu ermee ben gestopt ,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik bedoelde waarom moet iedereen me leeftijd weten, ik ben nu 16 / binnenkort lekker 17 ,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, met de informatie of je 15, 16 of 17 bent, kunnen we je niet traceren zoals we dat wel zouden kunnen met je adres. Dat is dus niet hetzelfde. Jij kunt mij toch ook niet traceren als ik zeg dat ik 31 ben? Ik zou trouwens wel een stuk vindbaarder worden als ik echte foto's van mezelf zou gebruiken als avatar, en daar lijk jij weer totaal niet mee te zitten. Sterker nog, met de usernames en foto's die je gebruikt ben je kinderlijk eenvoudig te vinden op internet. Zo vertel je de Fok-community bijvoorbeeld dat je al vier maanden zwanger bent. http://forum.fok.nl/topic/1638774 Da's wel gek, als je alter ego 'Oostblokker' op GV zich 2-3 weken geleden zorgen maakte over zwangerschap, en 'Spinal' een paar dagen terug nog een (inmiddels verwijderde) vraag stelde over zwanger willen worden. Dus wat is het nou? Waarom zouden we een woord van jouw verzonnen verhalen geloven? Hoe kunnen we iets anders concluderen dan dat jij zit te trollen om aandacht? Overigens een vriendelijke tip: als ik jou was zou ik niet zo vrij zijn met wat je op internet zet. Dat Fok-draadje had ik na ongeveer anderhalve seconde op google te pakken. Drie seconden later wist ik je echte naam, EG. Het noemen van je leeftijd is echt het láátste waar jij je zorgen om moet maken als het gaat om privacy. Je gezicht, lijf en je wilde verhalen behangen het halve internet, te vinden voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij praat shit, fok is anders dan dit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee lieverd, je bent gewoon betrapt. En serieus, probeer al die persoonlijke informatie van internet te halen. Behalve dat je zo wel erg gemakkelijk betrapt wordt op leugens, presenteer je je op internet ook als precies het slachtoffer waar bepaalde mensen (denk aan loverboys e.d.) naar op zoek zijn. En jij bent irl te vinden voor iedere gek die kan googlen.
Kimath
13 jaar geleden
dat is wel heel wat, als je zoiets zo simpel over een persoon kunt vinden.
Ik zie dat het account van Spinal/Oostblokker nu verwijderd is. Hopelijk komt ze niet weer terug voor meer aandacht te vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het erge is dat ze niet eens een uitzondering is. Er zijn zoveel jonge meiden die hun hele hebben en houwen op internet plempen. Hun echte naam op Hyves, hun vrienden op Facebook, waar ze uitgaan op partyflock, constant klaar om te MSN'en met cam, overal bergen foto's, en er nou nooit eens bij stilstaan dat mensen de informatie op allerlei sites kunnen combineren en dan ineens kunnen weten waar ze wonen en welke route ze naar school fietsen. Maar dit was nog wel een graadje erger. Alleen de foto's al: piepjong meisje met veel te veel make-up, bedacht sexy pose, getuite lippen en zaadvragende ogen, en op de achtergrond haar tienerkamertje compleet met roze bed en teddybeer. Dat gecombineerd met de aandachtzoekende leugens: ze zou zowat net zo goed 'slachtoffer, gebruik mij' op haar voorhoofd kunnen tatoeëren. Ik hoop maar dat GV een les voor haar is geweest en dat ze geschrokken is van wat ik allemaal kon vinden. Maar dat zal wel niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Applause

Antwoorden (6)

Als je overgeeft dan komt er maagzuur uit. Dit is heel slecht voor je tanden. Na het overgeven moet je echt direct je tandenpoetsen en goed spoelen. Beter geef je helemaal niet over natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deed ik elke dag gelijk na overgeven gelijk tanden poesten , me moeder had het gemerkt, ja moeder zijn ook niet dom , die horen en zien alles
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk is dit dé manier om je tanden nog verder stuk te maken. Door het maagzuur wordt je glazuur zacht. Ga je er dan lekker op schrobben met een tandenborstel, dan poets je die glazuur er zo vanaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, SuzyQ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beter eerst spoelen met water en pas na een tijdje poetsen.
Braaksel is heel erg zuur en het tast je glazuur aan. Dus als je na iedere maaltijd braakt, is er een hele grote kans dat je tanden blijvend aangetast raken.
Gelukkig ben je op tijd erachter gekomen dat je niet goed bezig bent. Ik hoop voor jou dat je lijf en je tanden er geen blijvende schade van over hebben gehouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja tanden kunnen we beschadigd raken door je maagzuur wanneer je overgeeft. Het maagzuur tast het tandglazuur aan. Als bij jou tanden 'kapot' zijn, heb je dat waarschijnlijk wel in de gaten. Ik zou me hier verder niet heel druk om maken. Wat goed dat je naar de dokter bent gegaan en weer gezond en normaal eet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je tanden kunnen er kapot van gaan.

Overigens geloof ik er helemaal niets van dat je een jaar en drie maanden al je maaltijden uit kunt kotsen, daarvoor naar de dokter kan gaan, en dan de uitslag 'gelukkig is er niks' kunt krijgen. Of dat je na een jaar en drie maanden spontaan ineens van je eetstoornis af kunt zijn omdat je bent geschrokken toen je iets las over boulimia.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dukke plus, ook voor je reacties hierboven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd! Je kan niet opeens van je stoornis afzijn! Met hulp van specialisten of soms een bepaald kliniek helpen ze je langzaam. Bovendien is 1 jaar kotsen heuul slecht! Nu zal je zeker wel door de arts gecontroleerd moeten worden in je bloed. Ivm. bepaalde vitamines tekorten, omdat waarschijnlijk niets door je darmen is opgenomen... Iets klopt er niet aan deze verhaal, dat is wel zeker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
++++ voor dit antwoord en al je reacties hier en nog een extra voor je oplettendheid! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Die kots tast je glazuur erg aan, dus ja, het is erg schadelijk. Je kan er mondkanker van krijgen (in erge gevallen), aften (niet zo heel erg, gelukkig!), tandontsteking (goed te genezen). Er zit aan elk 'voordeel?' een nadeel. Wat je nou een voordeel noemt! Kotsen is zowiezo niet goed, je kotst ook de nodige energieën uit waardoor je je extreem moe voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen die de periode van de lagere school achter zich heeft gelaten weet inmiddels dat het expres uitspugen van je eten met behulp van je vinger in je keel heel slecht is en van iemand van bijna 15 - 16 - 17 en binnenkort 18 verwacht ik dat zeker dus ik geloof niet dat je huisarts je heeft verteld dat er met jou helemaal niets aan de hand is! Lichamelijk niet nee maar verstandelijk gezien zou je een verwijsbriefje voor een psycholoog moeten krijgen.
Ik geloof ook niet dat je geschrokken bent van het nieuws over boulimia. Je wist waarschijnlijk niet dat het boulimia was maar je wist wel dat uitspugen niet goed was anders deed je het niet stiekem. Als je dit een jaar en 3 maanden had volgehouden zou je lichaam er inmiddels zo aan gewend zijn geraakt dat het eten er zonder vinger wel uit komt en zou je zonder dokterscontrole of acute opname in het ziekenhuis niet levend vanaf zijn gekomen want uiteindelijk zou het overgeven je compleet uitgehongerd en uitgedroogd hebben en meteen weer goed kunnen eten en binnenhouden had sowieso niet gelukt. Jij raadt iedereen aan het niet te doen maar zelf deed je het wel?????
Je tanden gaan ervan kapot, klopt en je maag had ook al kapot moeten zijn als dit werkelijk waar zou zijn wat je hier verteld.