homeopatisch middel gevaarlijk

Kan het homeopatische middel opium gevaarlijk zijn en een psychose veroorzaken ????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Een homeopathische verdunning wordt gebruikt bij verschijnselen die het middel onverdund oproept bij na inname. Stoffen kunnen bij homeopathie zelfs zover verdund worden dat er in de tinctuur die je gebruikt niet één molecuul van die stof terug te vinden is. Homeopathische opium kan o.a. worden gebruikt bij zenuwzwakte, kramp, epilepsie en bij hardnekkige obstipatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij mijn weten valt opium onder de hard drugs, en niet onder de homeopatische geneesmiddelen. Het schijnt inderdaad een geestverruimde werking te hebben, waardoor je in een psychose kunt geraken.
jc54
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel opium is ook een homeopatisch middel ik neem hem namelijk en het is zo vaak geschud en weet ik veel wat ze allemaal doen dat het geen drugs meer is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het valt niet meer onder de opiaten omdat het zo sterk verdund is dat er geen spoortje opium meer in zit. Ook geen spoortje werkzame stof overigens.
nee, dat is onmogelijk.
een van mijn katten heeft een tijd het homeopatische middel lachesis gebruikt, en dat is slangengif!
homeopatische middelen worden echter dusdanig verdund, dat je ze probleemloos in kan nemen.
Rieneke1