Wanneer en hoe besefte jij dat je, je zelf niet meer tot de jeugd kunt rekenen?

Ik ontdekte het in een discotheek, ik vond de mensen om mij heen wel erg jong. Totdat ik bestefte dat het uitgaanspubliek niet jonger is geworden maar ik ouder :)

Of met je vrienden gaan praten over vroeger...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag! +1
Ik kan hier alleen nog niet op antwoorden :) Omdat ik mezelf in bepaalde mate nog wel tot de jeugd vind behoren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad een leuke vraag +1

Het beste antwoord

Het moment waarop ik voor het eerst zei:

"Sjonge sjonge, die jeugd van tegenwoordig ..."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

toen ik vroeg aan een vriendin van mij of de muziek wat zachter kon...........erg he?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat besefte ik doordat je kinderen de leeftijd van 30 hebben behaalt en ook doordat je ouders en schoonouders zijn overleden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
TOEN IK MOEDER WERD
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tot dat ik zag wie ik eigenlijk was ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik (op de fiets) hard in mijn remmen moest knijpen voor een meisje dat zonder te kijken met haar fiets de weg op draaide en zei: 't is goed dat ik goeie remmen heb' en zij antwoordde met: "Ouwe lul!"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen winkelpersoneel mij met 'u' begon aan te spreken. Brrr.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen mijn dochter van 16 keek naar een foto van mij van 2 jaar geleden en uitriep: oh wat was je toen jong ! (sinds ik veertig ben geworden is mijn gezicht pafferig en mijn buik gaan uitpuilen, zonder dat ik iets heb veranderd aan mijn eetgedrag of zo).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toen ze mevrouw tegen me gingen zeggen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat moment is gelukkig nog niet gekomen, ik denk dat het nog wel een paar jaartjes op zich laat wachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedere keer weer als ik met 'mevrouw' of 'u' wordt aangesproken. Daarna zwakt het gevoel weer af en voel ik me weer jong en jeugdig. Vooral als ik met mijn dochter (ze is 14) met muziek bezig ben, voel ik me weer helemaal tiener, zoals ik in mijn jeugd met mijn vriendinnen met muziek bezig was.
Ik kan me dus dagen/weken jong voelen en me tot de jeugd rekenen en dan ineens door iemand tot de orde worden geroepen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen de kindjes van mijn broer mij bij op de camping logeerde en de buurvrouw daar zei: gezellig toch, zo met oma samen op pad!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ze me in de winkel een crème adviseerden, die de "fijne" lijntjes rond m'n ogen zou aanpakken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen je aan gaan spreken met mevrouw. En dan ben ik nog maar 30!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen mijn dochter me vertelde dat mijn telefoon een zgn. koelkast was en ik dat niet erg vond maar grappig.

Toen ik bij een concert van Kelly Clarkson zag dat ik
(ongeveer) de oudste bezoeker was

Toen ik na een middagje in de tuin gewerkt te hebben
al last van mijn rug kreeg

Toen ik me realiseerde dat ik me meestal aan de toegestane snelheid houd

Toen mijn tandarts tandsteen moest weghalen en
hij zei dat dat normaal is boven de 40

Toen ik me realiseerde dat ik vrijwel geen nummer uit de top-40 meer kende, terwijl ik er vroeger (80-er jaren) echt alles van wist

Toen mensen mijn mening begonnen te waarderen

....maar vaak voel ik me ook nog jong.
Als ik bijvoorbeeld een up-tempo rocknummer hoor,
word ik jong van hart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk antwoord +1
toen de vrienden van mijn dochter mij telkens een stoel aanboden om te gaan zitten.