Hoe groot is de kans dat een MRI scan onbetrouwbaar is, dat een hersentumor gemist wordt?

Ik heb eerder een vraag gesteld die ik blijkbaar niet zo mocht formuleren dus heb ik die verwijderd en deze aangepaste versie is voor zover ik weet toegestaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt drie dagen geleden dezelfde vraag gesteld. http://www.goeievraag.nl/vraag/mri-scan-gehad-uitslag-geloof.175478 Dus ik weet niet of deze wel kan blijven staan. Als je niet in goede uitslagen (wilt) geloven dan is er meer aan de hand.

Het beste antwoord

Hoi diepongelukkig, laatst heb ik jou antwoord gegeven over hyperventilatie en hypochondrie. Ik begreep dat je jezelf hierin herkende, toch? Ik hoop heel erg dat je dichter bij de oplossing van je probleem bent gekomen, zo te horen wel!
Maar wat vervelend voor je dat je nu zo'n mailtje krijgt dat je weer aan het twijfelen brengt.
Mijn homeopaat zei tegen mij; een auto die werkt haal je ook niet helemaal uit elkaar om alles te onderzoeken, en als je dat wel zou doen, heeft ie daarna ineens allemaal storingen.
Oftewel; mri scans brengen juist zo veel onzekerheid met zich mee. Jij hebt ervoor gekozen en er is niks gevonden, héél mooi want je weet nu dat je echt niks geks hebt. Nu moet je verder. Je zou nog wel honderden onderzoeken kunnen doen, en steeds weer zulke stomme adviezen krijgen, maar de enige die daar beter van worden zijn de mensen die daarmee hun zakken vullen.
Om je nu gerust te stellen zullen ze een tumor heus wel zien en jou natuurlijk ook direct vertellen.
Probeer nu verder te gaan. Volgens mij ben je al zo'n grote stap dichter bij genezing nu je de hyperventilatie symptomen hebt gezien. Het moeilijke en rare hiervan is dat je symptomen zeker serieus genomen moeten worden, je zal hier heel veel last van hebben, maar het is toch iets psychisch. Dus ook in die weg op te lossen.
Ga hier lekker mee aan de slag, verdiep je erin, neem hulp van bijvoorbeeld een psychotherapeut en indien je last hebt van spanningen door hyperventilatie een haptonoom.
Het is moeilijk en zwaar, je zal nog twijfelmomenten hebben, maar ik weet zeker dat je heel snel verschil zal merken.
Laat je niet gek maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Maak je geen zorgen bij een ziekenhuis en zon geval ik ben zelf gehandicapt en moet ook vaak naar het ziekenhuis en onder mri de kans dat zoiets gemist wordt is vrij klein
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb bij Philips Medical stage gelopen en aan de MRI scan gewerkt. De MRI scan kan automatisch al afwijking bepalen in een menselijk lichaam. Dus de kans dat een MRI scan onbetrouwbaar is is super klein.