hoor opeens alles keihard

Ik hoor opeens alles veel een veel harder het kleinste geluidje doet al heel veel pijn heb niet gedronken of zo slik ook geen medicijnen. Kan dit ernstig zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry ik heb geen idee, maar het lijkt me echt heel vervelend! misschien last van gevoelige oren? maar ik zou gaan slapen n als het morgen nog is zou ik even de huisarts bellen!

Het beste antwoord

Kan zijn dat je verkouden bent geworden of zo... Dat kan rare effecten hebben op je gehoorgang. Eventueel kan er iets ontstoken zijn. Lekker lang uitslapen (zorg dat er geen tocht langs je bed waait!), veel vitamine C eten(!) en stevig ontbijten morgen. Dikke kans dat het morgenavond weer rustig is in je oren... Blijf je last houden van je oren, neem dan zeker even contact op met je huisarts.

Ik ben al mijn leven lang "oorpatient", ik heb dit wel vaker, het is irritant maar als het niet echt zeurend pijn gaat doen kan het zo weer over zijn en is er waarschijnlijk weinig aan de hand. In ieder geval niet in paniek raken en gewoon rustig gaan slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zelf heb ik een heel goed gehoor, ik vroeg daarnet ook of dat raar was maar nee. Mischien heb je je muziek iets te hard aangezet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan hoor je slechter en niet beter :p
Soms heb je wel dat je trommelvliezen ploppen en dat je alles plots harder hoort, zelfs je eigen ademhaling. Maar dit is geen reden om je ongerust te maken. Het plopt vanzelf wel terug dan hoor je alles weer gedempter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er een propje oorsmeer o.i.d. in je oor de gehoorgang heeft geblokkeerd en het is nu weg dan kan je alles te hard horen. Het kan ook zijn dat je zenuwen wat overdrijven.
Dat laatste lijkt het waarschijnlijkst omdat het zelfs pijn doet. Misschien heb je je de laatste tijd te druk gemaakt en zijn je zenuwen hierdoor wat overgevoelig geworden.
Groot kans dat het dan weer normaal wordt als je goed hebt kunnen uitrusten.
En als het aanhoudt toch maar even naar de huisarts.