mijn teen nagel zit los wat moet ik doen!?

mijn teen nagel zit heel erg los het is mijn grote teen het lijkt net of ik hem er van af kan halen wat moet ik doen!?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (4)

Die laat vanzelf los! Maak je geen zorgen. Onder de losse teennagel groeit al een nieuwe. Als het goed is doet het geen (of in ieder geval nauwelijks) pijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan hem er het beste afknippen. Dat ik eerst ook dat hij vanzelf er af ging, maar het deed toen alleen maar meer pijn, en er was meer bloed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je bleef haken enzo? Ik had geen pijn en bloed (gelukkig) en afknippen vond ik eng. Ik had er gewoon een pleister overheen geplakt, en gewacht tot ie los genoeg zat ;-) Maar voor de niet-mietjes onder ons is knippen een prima tip!
Je kan hem gewoon er af knippen, en dan groeit hij vanzelf wel weer aan.
Je kan hem ook in een kleur lakken, zodat het niet zo opvalt.
Heb ik ook gedaan :)
Succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eraf halen...
doe erna het wondje ontsmetten en eventueel een pleister op
omdat de nagel toch nog ergens aanvast zit
en een ontsteking op de loer ligt...
de nagel groeit weer opnieuw aan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb dat ook een keer gehad.
ik heb toen een tijdje een pleister om m'n teen gedragen.
zo bleef de nagel op z'n plaats, en kon niet ineens pijnlijk dubbelklappen of zo.
na een paar weken liet de nagel toch los, maar wel pijnloos.
je krijgt vervolgens wel een nieuwe nagel, maar dat duurt best wel lang.

heb je trouwens enig idee van de oorzaak, ook niet onbelangrijk?
bij mij was de pedicure iets te rigoreus te werk gegaan.
Rieneke1
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
oh okee, het is dus geen heftige schimmel of zo :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een horrorverhaal Rieneke! Pfff... Ik heb nog nooit een pedicure bezocht. En dat ga ik ook zeker niet meer doen, haha! ;-)