Kan een backlight lamp, met genoeg uren huidkanker veroorzaken?

In een backlight lamp zit uv-straling, uv-straling kan huidkanker veroorzaken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je profiel foto vind ik scary..hij is van lord of the rings toch??
(lekker interessante reactie opde vraag)

Het beste antwoord

Ja hoor het kan kanker veroorzaken verschillende huidkankers. Dit is het zelfde zoals zonnebaden in een zonnebank die zijn ook gevaarlijk. Het is zelfs gevaarlijk voor de ogen en zelfs krijg je kans op epilepsie aanvallen.
Ze zijn dus gevaarlijker dan je misschien kan vermoeden.
Ook is er nog verder onderzoek naar want het zou zelfs nog heel wat andere ziektes verwekken die diepergaand is dan alleen ogen en huid.

Groeten Ritchie