Warme oren?

Hoe komt het als je soms een hele warme oor heb en de andere heel koud is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K
Amadea
13 jaar geleden
In mijn familiekring wordt gezegd dat er dan iemand aan jou denkt die van jou houdt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ha ha, ik voel dat nu bij me zelf ook! Rechts is warm, links koud

Antwoorden (2)

Misschien heb je je telefoon aan dat ene oor gehouden.
Of misschien zat je met dat ene oor dichter bij het openstaande raam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier is een zeer interessante thread op answerbag.com waar een heleboel mensen een heleboel verschillende mogelijke oorzaken bediscussiëren.

http://www.answerbag.com/q_view/12747

Ik had dit trouwens vroeger als kind ook heel vaak. Ik heb er denk ik al zeker vijftien jaar geen last meer van en heb er ook al heel lang niet meer aan gedacht. Bij mij is het waarschijnlijk gekomen omdat mijn oorschelpen als kind een keer een tijd flink bevroren zijn geweest. Mensen kunnen dit ook met neus, lippen en vingers hebben. In het engels noemen ze het Frostbite. Bij mij was het zo dat de rode oren totaal overwacht kwamen en weer weggingen, geen patroon in te vinden. De huisarts vroeg toen of ik wilde opletten of ik als ik een keer griep had, dit opeens veel vaker had. Dat was zo, dus het kan zijn dat mijn oorschelpen een overgevoeligheid hebben (gekregen) ergens voor...

Het schijnt ook te kunnen komen door allerlei overgevoeligheden en/of ziektes...

Ook van die link (weet verder geen bron):
========
What Your Symptom Is Telling You

A red flag usually signals a warning. And a red ear can serve as your warning flag for a minor ear problem.

Some of the most common causes of red, inflamed ears are skin conditions like eczema and psoriasis, says C. Warren Bierman, M.D., clinical professor and pediatrics chief in the Division of Allergy at the University of Washington School of Medicine in Seattle.

The other big cause of redness is an ear infection.

Scratching your ears with any kind of object�like a key or paper clip�can cause the infection, says Charles P. Kimmelman, M.D., professor of otolaryngology at Manhattan Eye, Ear and Throat Hospital. And your earlobe can become infected after you've had your ears pierced. (It's also possible to have an allergic reaction to the metal in your earrings, which turns your earlobes red.) A boil-like infection near the ear canal can also be a source of swelling and redness, says Dr. Bierman.

Extremes of heat and cold can paint your ears red. Ears are a prime target for sunburn. And after briefly debuting in white, a frostbitten ear turns bright red and can be painful, says Dr. Kimmelman.

Finally, a sharp blow to the ear can make it turn red. (If it also swells, you can eventually get what's known as cauliflower ear.)
========