je kan van die flacons kopen met een soort handgel waarop staat je handen wassen zonder water en zeep nu vraag ik me af worden je handen er schoon van

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Ik heb er ooit wel gebruik van gemaakt op plaatsen waar verwacht wordt dat je propere handen hebt maar waar, wonder boven wonder, geen stromend water voorhanden was.
Ik vond het aanvankelijk een beetje raar maar het geeft wel een fris gevoel en men beweert dat het 'spul' een bacterie-dodend effect heeft. Of dat waar is kan ik niet beamen.

Dus je krijgt wel het gevoel dat je handen proper zijn maar ik heb er nooit langer dan één dag gebruik van gemaakt. Van zodra er water in de buurt is geef ook ik de voorkeur aan wassen met stromend water want ik denk niet dat je met dat spul blijvend aan de slag kan om bijvoorbeeld het onvermijdelijke vuil van onder je nagels te halen of te houden.

Uiteraard zal er ook verschil in kwaliteit én effect zijn naargelang het merk.

Maar ik zou zeggen, doe zelf eens de test. Je kan die flacons zowat overal kopen en ze zijn helemaal niet duur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je er zand op hebt zitten, blikft dat er nog op. Het is puur om je handen te ontsmetten, er zit een soort alcohol in.
Bacteriën gaan er dus wel af.

Toegevoegd na 25 seconden:
Blikft moet blijft zijn.
12 jaar geleden
handen wassen vind ik prettiger.
ik vind het echt spul om te gebruiken als er geen water voorhanden is, zoals op de dierenambu.
in eerste instantie voelt het wat plakkerig, maar dat gaat over, en dan voelt het toch wel schoon.
Rieneke1
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
ik vind het altijd fijn als ik in de stad ben en halverwege wil ik wat eten. Toch wat schoner als je van alles in je handen hebt gehouden tijdens het shoppen.
Rieneke1
12 jaar geleden
kan ik me voorstellen kimath, maar zelf maal ik daar niet om, en let er ook niet op.
ik ben een smeerpoets! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kimath Bwah... een beetje shopping-bacterietjes in je maag kunnen volgens mij geen kwaad hoor, wakkert je immuunsysteem aan ;-)
Heb je al eens gekeken wat er in zo'n flacontje zit?
Misschien wil je die ingrediënten ook liever niet in je maag hoor. Het is allemaal zo relatiefvind ik.
Maar ik begrijp je wel hoor, het is Jouw Goed gevoel dat telt en dan doet al de rest er niet toe, toch?
De handgel heeft een bacteriedodende werking. Vuil kan echter nog wel blijven zitten. Het is aanbevolen om je handen eerst met een doek zoveel mogelijk te ontdoen van vuil en daarna de gel te gebruiken.