Als een ontstekingsremmer niet helpt (pijn blijft), betekent dat standaard dat het dus niet om een ontsteking gaat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5K

Antwoorden (3)

Volgens mij niet.
Een onstekingsremmer hoeft namenlijk niet per definitie meteen ook een pijnstiller te zijn.
Misschien dat je om een ontstekingremmer mer codeine kan vragen?

Let op: Neem niet zelf zomaar een paracetamol of iets dergelijks in naast een ontstekingsremmer.
Combinaties van medicijnen kunnen elkaars werking opheffen of voor nare bijwerkingen zorgen.
Neem bij twijfel altijd contact op met je apotheker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ontsteking is een gezonde reactie van het lichaam.
Het is een soort oorlogje.
Een ontstekingsremmer helpt een beetje in dat oorlogje.
He is vaak net het duwtje naar de overwinning.
Maar, nu komt de maar, wat is de oorzaak van de ontsteking?
En vooral waar zit het?
Stel, je hebt een reumatische ontsteking in je gewrichten,
Dan zou je een ontstekingsremmer moeten hebben , die speciaal voor reuma is.
Zo kan het gebeuren dat niet iedere onstekingsremmer geschikt is tegen de pijn.
Zo kunnen er verschillende redenen zijn voor een ontsteking, veel ontstekingen gaan vanzelf weer over, maar soms is een beetje hulp nodig.

Toegevoegd na 57 minuten:
Pijn betekend niet automatisch dat er een ontsteking zit, pijn is een signaal dat het ergens in het lichaam niet goed gaat, is er geen ontsteking dan zal een remmer ook niet kunnen helpen en zal de pijn gewoon blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, hij remt de ontsteking wel maar als de ontsteking groter is gaat hij natuurlijk niet weg met een paracetamolletje. dat zou wel heel makkelijk zijn, maar helaas.

als de pijn blijft kun je ook overwegen om een ander soort pijnstiller te kiezen. zo helpt de panadol bij mij aleen maar bij hoofdpijn, en ibuprofen perfect bij kiespijn. ze remmen de ontsteking wel als hij in het beginstadium is, en eventueel ook bij een later stadium, maar het remt aleen en verdwijnt er niet altijd van. denk maar eens aan een wortelkanaalontsteking!!!