Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een klein "kogeltje" onderhuids onder mijn oksel. Soms ben ik hem kwijt. Na goed zoeken voel ik hem weer. Wie weet wat dit is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Vetbulletje. Niets ergs waarschijnlijk. Verdwijnt vanzelf weer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan een talgkliertje zijn dat ontstoken is.
Maar voor alle zekerheid, ga naar je huisarts om het te laten controleren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan een gezwollen kliertje zijn. Kan voelen als een soort knopje. Vaak niets bijzonders maar als je er over twijfelt ga zeker even langs de huisarts om diagnoses uit te sluiten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien een ganglion? Die "wandelt" af en toe.

http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/ganglion.htm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het is echt een soort rijstekorrel maar diep onderhuids dus zo zie je niets.. Tenminste eerst was het een formaat van een rijstekorrel maar nu iets groter..
Waarschijnlijk niks ergs, maar ga gewoon wel even langs de huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een lipoom of vetbultje.
Een lipoom is niets anders dan een 'bolletje' vetweefsel (een soort bindweefsel) wat zich vlak onder de huid bevindt. Lipomen kunnen erg verschillen van grootte. Maar meestal zijn ze ongeveer tussen de 0,5 en 3 centimeter groot.
Het is een zwelling die bijna nooit pijnlijk is. Wanneer de zwelling aangeraakt wordt, voelt deze vast elastisch aan. Een lipoom kun je goed bewegen ten opzichte van de onderliggende weefsellagen. Vandaar ook dat het soms ook niet voelbaar is. De vorm van een lipoom is meestal vrij rond, een soort 'bolletje'.
In de loop van de tijd kunnen lipomen groter worden. Dit gaat echter meestal erg langzaam.
In principe behoeft een lipoom niet behandeld te worden omdat, het een onschuldige aandoening is die verder geen kwaad kan. Een reden om een lipoom te verwijderen kan zijn wanneer iemand er toch klachten van ondervindt.
Dit kan zijn wanneer het lipoom op een ververlende plek zit of wanneer het lipoom cosmetisch niet mooi gevonden wordt.
Verwijderen van het lipoom gebeurt via een kleine incisie in de huid meestal onder lokale verdoving.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding