Hoe kun je het beste schreeuwen zonder je stem te beschadigen?

Is er een techniek om te schreeuwen zonder daarbij (of zo min mogelijk) je stem te beschadigen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ik weet nog op de acteuropleiding dat ik heb geleerd hoe je moet schreeuwen zonder dat je stem word belast. Je moet niet uit je keel gillen maar er voor zorgen dat het uit de onderbuik komt, dit doe je door veel lucht in te ademen en dan uit te pressen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zo veel mogelijk van uit je buik en midden rif schreeuwen en minder van uit je keel en stembanden.
Hoe dit precies moet weet ik ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schreeuwen door een megafoon is een oplossing. Je kan ook je handen omvormen tot een trechter en daar doorheen schreeuwen. Dan hoef je je stembanden niet veel te belasten.