waarom heb ik geen borsten?

heeei mensen,,

ik ben 15jaar, bijna 16 over 2maandjes
en ik heb helemaal geen borsten echt nix$ ;(
een bh past me niet..
en ik schaam me ervoor. heel erg.
Ben ook pas ongesteld geworden 3maanden geleden ffso
en er komt ook soms witte spul uit me tepels?
wat is dat?
en komt het daardoor dat me borsten niet groeien/
kan iemand me alsjeblieft helpenn??? :$

xxgroetjess

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.4K

Antwoorden (6)

als je heel dun bent heb je meestal ook minder. x
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over je borsten hoef je zeker geen zorgen te maken, je hebt kans dat dat vanzelf nog komt bij de een komt dat langzmer op gang dan bij de ander.
Zijn zat mensen die het mooi vinden of niet zo boeit, schaam je er zeker niet voor meid.
Witte spul uit je tepels denk ik dat gewoon een soort afscheiding van melk is omdat je lichaam zich aan het klaar maken is voor moederschap en om dat je vrouw word , zeker omdat je pas geleden pas voor het eerst ongesteld bent geworden.
Ik denk dat jouw lichaam gewoon wat langzamer is dan andere meisjes.
Je evt kleine borsten kan mss in je genen zitten , mss heeft je moeder of evt ouder zus ook kleine borsten.
Maar 1 ding meid, schamm je zeker niet voor je eigen lichaam, als je later toch innerlijke problemen krijgt door je kleine borsten kan je altijd borst implantaten kiezen als medische/psychische indicatie, vroeger werd dit zelfs vergoed als je medische indicatie had.
Schaam je nooit voor je eigen lichaam, je bent perfect zoals je bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je nog maar 3 maanden ongesteld bent, dan is het goed mogelijk dat je borsten nu pas gaan groeien.
Iedereen is uniek en ontwikkelt zich in zijn eigen tempo.
Je borsten blijven zich zeker tot je 18de ontwikkelen.

Bij meisjes in de puberteit en bij het gebruik van de anticonceptiepil kan een melkachtige substantie uit de tepel komen. Dat is niet abnormaal.

Tips voor je kleding:
Als je een BH draagt leg er dan silicone borstkussentjes in. Ze zijn erg goed omdat het niet voelbaar is en ze meebewegen.
Horizontale strepen met een lage boord zijn een goede manier om je borsten groter te laten lijken. Je kan ook experimenteren met kleding met plooitjes en kantjes om de aandacht naar je decolleté te trekken. Draag spaghetti band truitjes met een langere ketting of accessoire, dit trekt de aandacht naar je borsten.
Breng een beetje poeder in een donkere tint tussen je borsten aan. Dit geeft het effect van volume. Een lichtere kleur op de bovenkant van iedere borst, laat je borsten ronder en voller lijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wees heus niet bang,ze hebben nog wel wat jaartjes om te groeien. Ik heb wat gegoogle't voor je maar echt iets goeds kon ik er niet over vinden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou dat is niet zo erg hoor omdat iedereen heus wel op tijd borsten krijgt hoor :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiteindelijk beginnen ze wel met groeien, maak je daar maar niet ongerust over.
Aan je moeder/zussen kan je ongeveer zien hoe groot ze zullen worden.
In mijn klas zijn er ook nog een paar meiden van 16 die helemaal plat zijn.
Het kan ook komen omdat je heel mager bent.
Als je wat dikker word, groeit je hele lichaam.
Als je ongesteld bent geworden, dan beginnen ze ineens flink met groeien, in ieder geval dat was zo bij mij. De helft paste ineens niet meer.