Wat kan je doen tegen een opgezwollen oog?!

Gisteravond had ik nog niks en vanmorgen ben ik opgestaan met één opgezwollen oog. Mijn oog staat niet rood, maar mijn ooglid staat wel dik en ''hangt''. Ik krijg mijn oog maar de helft open. Heeft er iemand snelle middeltjes hiertegen, ik heb mijn oog al proberen te koelen tegen de zwelling...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9K

Het beste antwoord

Heb dit ook wel eens gehad. Binnen een dag moet het al minder worden. Als hij morgen nog net zo dik is, zou ik toch even naar de huisarts gaan om het te laten checken. Wat je nu kunt doen is afgekoeld gekookt water op een watje doen en daar je oog mee schoon maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Bij mij was dat ook een maand geleden het geval het ging vanzelf weer over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of gewoon wachten of er een steak op doen. Raar maar dit helpt nog steeds. koelen helpt wel, tenminste bij mij toen. Maar bij mij was het gewoon 2-3 dagen wachten en elke dag werd het al minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koude kompressen in de ochtend kunnen enorm helpen. Dat helpt in ieder geval om de ogen tot rust te brengen en zorgt ervoor dat zwellingen onder en boven de ogen snel wegtrekken, zodat je ogen er absoluut frisser uit komen te zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt een ontstoken ook, je moet je oog een oogbadje geven\schoonmaken met een watje met gekookt water.(2x per dag) Toch zou ik zsm naar de dokter gaan, je ogen zijn heel kwetsbaar..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat heel erg goed helpt, is een washandje met karnemelk op je oog doen. Klinkt vies, maar het helpt ontzettend goed! Doe dit zelf ook altijd als ik een opgezwollen oog heb. Het is niet gelijk weg, maar helpt wel tegen de zwelling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even langs de huisarts,
Is waarschijnlijk een ooglid ontsteking.
Je.krijgt hier dan waarschijnlijk een creme voor die je moet gebruiken tot het over is en daarna nog 2 of 3 dagen om de laatste bacterien te doden.

Veel succes er mee