Ik heb al wel een beetje borsten maar nog geen oksel of schaam haar ben ik dan normaal of moet ik naar een huisarts gaan?

Ik heb nog geen oksel haar en schaamhaar een heel klein beetje ik heb al wel borsten niet echt grote ofzo maar wel wat natuurlijk ik weet niet of dit wel gezond is moet ik hiermee nar een huisarts gaan of weet een van jullie een antwoord

Alvastbedanktxxx

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wacht maar, binnen nu en een tijdje gaat het groeien, en hard.. Dan wil je dit weer terug wat je nu hebt..
Kimath
12 jaar geleden
ja dat klopt ja, dan blijf je scheren :P @vraagsteller: Hoe oud ben je trouwens?

Antwoorden (8)

dat is helemaal normaal, iedereen ontwikkelt op zijn eigen tempo, alles kan :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je maakt je onnodig zorgen hoor!
Je lichaam staat aan de start van je puberleven met alles dat daarbij hoort. Steeds weer zul je merken dat je een beetje "groter" wordt.

Het komt vanzelf, echt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is hartstikke normaal. Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik ben 14 en ik heb nog geen puist op de plek waar je borsten moeten zitten. Okselhaar en schaamhaar hè ik helaas wel, wees maar blij dat je dat niet hebt hoor. Het scheren is erg irritant ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
allereerst, hoe oud ben je? Als je in de pubertijd zit geeft het nl niet. hoe je lichaam zich ontwikkelt verschilt per persoon en dat kun je niet versnellen. Het enige wat de huisarts zou kunnen doen is je extra hormonen geven en dat doen ze ook liever niet, vanwege evt neveneffecten. Ik zou zeggen: kijk het voorlopig even aan, geniet van je kaalheid (geloof me, okselhaar is niet leuk) en als het echt bizar lang duurt, raadpleeg dan je huisarts. succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze is dertien. Dat leidt ik af aan een andere door haar gestelde vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kruidenvrouwtje: het is heel relevant voor juist deze vraag.
Tja, dat is niet te zeggen.

Want je hebt je leeftijd niet ingevuld in je profiel.

Ik zou zeggen:
Als je 11 bent dan is dat heel normaal.

Als je 16 bent is het ook nog niet abnormaal.
En zeker niet ongezond.

De een is wat vroeger, de ander wat later.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hormonen versprijden zich nooit te gelijk, een beetje gedult en het lost zichzelf op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pardon?
Het hebben van borsten of okselhaar zegt niets over of je dan wel of niet normaal bent. Dan moet je meer info geven. Eet je wel eens gras? Heb je problemen op school? Middelenmisbruik? Agressief gedrag? Sta je in contact met de realiteit? Hoe zit het met relaties?
Pas na zulke vragen en antwoorden kunnen we (of beter nog, een psycholoog) zeggen of je 'nomaal' bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of ik gras eet?!XD
Hartstikke normaal, komt vanzelf!