stopt bloeden bij ongesteld zijn met zwemmen?

ik las net ergens in een reactie van iemand dat het bloeden stopt als je aan het zwemmen bent. ik ga namelijk overmorgen zwemmen en ik ben net ongesteld geworden. ik krijg ook geen tampon in dus vroeg ik mij af wat ik moest doen.

Toegevoegd na 7 minuten:
over dat dat bloeden stopt als je gaat zwemmen --> ik wou ook vragen of dat klopt ;-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.2K

Het beste antwoord

Nee, het bloeden stopt niet.
Probeer nog eens om een (mini) tampon in te brengen.
Het lijkt misschien lastig in het begin, maar nadat je het een paar keer hebt geprobeerd, is het even gemakkelijk als je sokken aandoen.

Het is belangrijk dat je je ontspant!
Oefen het inbrengen van een tampon tijdens je menstruatie, wanneer je ongesteldheid gemiddeld tot hevig is. In die periode zou de tampon het gemakkelijkste moeten kunnen inbrengen.

Haal de tampon uit het plastic en trek aan het draadje om te zien of het goed vastzit.

Was je handen, plaats één voet op de rand van het toilet of bad. Plaats de tampon op je wijsvinger en houdt hem recht met je duim en middelvinger.

Houd je schaamlippen van elkaar en duw de tampon met je wijsvinger in je vagina totdat hij niet dieper kan. Je vagina loopt schuin naar je rug; duw dus in de goede richting.

De tampon zit goed als je hem niet meer voelt. Voel je hem nog, duw hem dan wat dieper naar binnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om te oefenen kun je ook een keer op je rug gaan liggen op bed. Dan kun je je makkelijker ontspannen. Bedenk dat je de tampon helemaal niet mag voelen als hij goed is ingebracht.
Lukt het niet: haal diep adem, blaas uit en ontspannen! Als je eenmaal de handigheid hebt: er komt nog een mooie zomer aan, en niet zwemmen omdat je ongesteld bent is zonde!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kheb het geprobeerd, maar het lukte nog niet zo heel goed!!! :-(

Andere antwoorden (3)

Ze zeggen dat de koude prikkeling tijdelijk je menstruatie stopt. Maar dat is maar even. Je kan niet zwemmen zonder tampon, je gaat dan vloeien in het water.

Toegevoegd na 23 minuten:
Als je wil zwemmen is er geen alternatief voor een tampon. Je zal toch moeten gaan oefenen. Koop de kleinste of met een inbreng huls. Hieronder staan nog wat meer tips
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt een softcup. Weet niet of het echt werkt maar er is wel een alternatief
Het stopt zeker niet, dus ik zou niet gaan zwemmen of toch een tampon proberen. Je hebt hele kleine en met inbrenghuls.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het ook weleens gehoord dat de bloeding stopt door de koudeprikkel. Zelf zou ik het risico niet nemen, zeker niet omdat het bloeden weer doorgaat als je het zwembad uitkomt. Dus toch proberen een tampon in te doen (een voet op de wc zetten en je been iets spreiden). Andere optie een softcup.

Veel plezier!