Hoe kan ik mijn duimnagels helpen weer mooi te groeien?

Al mijn nagels gingen stuk dus ik heb ze allemaal afgeknipt en geveild zodat ze weer goed konden groeien. Eigenlijk is dat bij bijna alle nagels gelukt behalve bij mijn duimen.

Ik heb ookl NAGELVERHARDER.
Dit werkt ook niet heel veel. Met toetsen op me mobiel zorg ik gewoon dat ik niet me. Nagels ge bruik.

Me linker duimnagel groeit wel maar heel vreemd, lijkt wel meerdere lagen nagel, het witte loopt recht. Me rechternagel is een keer afgebroken en nooit meer goed gegroeit. Hij lijkt wel heel langaam te genezen want het witte is een boog.

Z.S.M een foto.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je nagels met nagelverharder behandelen is erg goed als je dunne buigbare nagels hebt. Vaak zit er in nagelverharder Formaldehyde, dit droogt je nagels uit waardoor ze harder worden. Als je nagels al hard zijn, worden ze dus nog harder EN breekbaarder.
Je kan het beste even van de nagellak en removers afblijven (gebruik je het toch dan remover zonder aceton en t liefst maximaal 2 tot 3 keer per maand)
Nu de verzorging: Geef jezelf eens een lekkere handverzorging; (1 à 2 x per week gedurende 4 weken).
Vooraf even lekker de handen scrubben (kan met alle scrubs voor de huid). Goed afspoelen en afdrogen.
Hierna zet je een bak met (aangenaam)warm water op tafel, een scheut olijfolie erin en lekker weken. Als je denkt nu heb ik lang genoeg zitten soppen met de handen, goed afdrogen en een hand (and nail) creme opsmeren. (doe dit bij voorkeur voor je gaat slapen, dan kan het de hele nacht in trekken). Vaseline hand and nail is een goeie, maar ook hebben drogisten het wel van eigen merk.
Je nagels 2x per dag behandelen met Nagelolie (Etos heeft een hele goede 2 of 3 euro) gedurende 1 of 2 we(e)k(en) werkt ook erg goed. (let op dat je nagelolie gebruikt en geen nagelriem olie) Dit kun je wel combineren, verzorging voor je nagelriemen is ook altijd goed.(bij Etos is de nagelolie GEEL en de nagelRIEMolie GROEN)
Na dit alles te hebben gedaan kun je bij de Kruidvat van het merk Essence Nail Growth serum (nagellak) kopen. Dit is een paars flesje maar gewoon transparante lak. Hierin zitten bestanddelen die je nagels stimuleren om te groeien. Ook de SOS van Essence wil ik je aanbevelen. Deze helpt bij het herstellen van broze beschadigde nagels (bijv na het gebruik van kunstnagels). (dit kun je allemaal het beste gebruiken NA de intensieve herstelling van je nagels).

Toegevoegd na 1 minuut:
Heb nog een aanvulling in reacties staan ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijf de nagel in model vijlen terwijl ie groeit, haakjes ed kunnen er voor zorgen dat ie weer afbreekt! (vijl altijd in 1 richting, dus OF van links naar recht of andersom, maar nooit met de vijl heen en weer over je nagel)
Duw af en toe je nagelriemen terug, voor je het weet heb je weer mooie nagels.
Behandel je nagels na herstel nog gewoon 1x per 2 maanden zoals hierboven, jij wil mooie nagels dus mag je ze daar best af en toe eens voor belonen!
Ik heb foto`s bijgevoegd van de (gevonden) producten waar ik het over had, wellicht maakt dit je zoektocht wat makkelijker.
Mocht het nou allemaal nog niet lukken ga dan eens langs de nagelstyliste, die kan je dan altijd verder helpen (wellicht is er iets met je nagels waardoor ze gewoon niet willen)
Succes (en veel plezier met je straks lange nagels!) Muffin05
PS mocht je nog vragen hebben kun je altijd even PB`en

Andere antwoorden (1)

Een nagel die met verschillende lagen groeit is vaak (volgens mij) een kalk nagel. Dan groeien ze ook wel eens schuin of niet nooi geloof ik. Je kunt bij de apotheek of drogist iets tegen kalknagel halen misschien helpt dat je nagels weer mooier te maken en ze mooier te laten groeien.