Hoe moet je wijnazijn gebruiken om te bruinen?

Ik heb hier eens rondgekeken en zag dat je snel bruin kon worden met wijnazijn. Maar ik heb daar een paar vraagjes over. Je moet dus in de schaduw je insmeren met wijnazijn en pas als het helemaal droog is mag je in de zon.

Hoelang moet je in de zon zijn voor een goed resultaat?
Moet je je insmeren met zonnecreme als de wijnazijn helemaal droog is, of moet je eerst zonnecreme aandoen alvorens je je insmeert met wijnazijn, of moet je gewoon geen zonnecreme aandoen?
Heeft het ook risico's?

Hopelijk heeft iemand een antwoord op mijn vragen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Altijd opbouwen als je gaat zonnen. 1ste dag 10 minuten,daarna elke dag 5 a 10 minuten erbij. Beste is om zo vroeg in het voorjaar in de zon te liggen als de zon er is. Je verbrand dan het bijna niet meer.
En je bouwt het op. Dus schijnt de zon 14 dagen dan kun je elke dag even in de zon zitten. Regent het weer 3 weken dan moet je wel opnieuw beginnen.
Zonnecreme bevatten ook schadelijk stoffen die vooral melanomen tot gevolg hebben. Melanoom is de ergste soort huidkanker die er bestaat. Maar ook als je als kind vaak bent verbrandt. Melanomen komen niet zoveel voor. rond de 600 mensen per jaar. De andere huidkankers komen iets vaker voor. Maar zijn goed te behandelen. En zijn niet dodelijk. Melanoom kan behandeld worden mits je op tijd er bij bent.

Je gaat natuurlijk wel stinken met wijnazijn. Als je dat ervoor over hebt. Ik zou je in ieder geval adviseren om het langzaam op te bouwen. Het verbranden zorgt voor huidkanker. Niet het bruin worden van de huid. Dat is een bescherming van het lichaam. Anders zouden onze voorouders allemaal huidkanker hebben gehad en hadden wij niet bestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bruin worden is op zichzelf al slecht voor je huid.
Het is immers een verdedigingsmechanisme van de huid dat optreedt als er teveel schadelijke UV straling op je huid komt.
Hoe meer je bruin wordt, hoe sneller je huid veroudert.

Sneller bruin worden is dus nog slechter.

En azijn op je huid smeren is natuurlijk al helemaal niet aan te raden! Azijn heeft een hoge zuurgraad, en is dus licht bijtend.

Geen zonnecreme opsmeren is bovendien ronduit dom, want dan vraag je in de zomer gewoon enge ziektes.

Weet je zeker dat je nu zo graag ijdel wilt zijn en bruin wil worden, en dan 20 jaar eerder dan normaal een gerimpeld stuk perkament worden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms is een preek beter dan een antwoord.
Zie je t al voor je dat die arme meid zich in gaat smeren met azijn??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben echt niet de enige die dat doet?
Je moet er vooraf geen zonnecréme op smeren maar gewoon met een wattenschijfje wat wijnazijn erop doen en over je lijf smeren. Goed laten drogen en dan pas in de zon, niet te lang dat hangt ook af of je vlug verbrand of niet.
Verder kun je dit elke dag wat opbouwen en je zult versteld staan dat je zo vlug bruin wordt. Ik heb een lichte huid en ik wordt heel moeilijk bruin maar met wijnazijn gaat het echt stukken sneller. Of er risico's aan zitten, als je te lang in de zon blijft zitten wel, maar dat is voor niemand goed.