Waarom lijken baby's onderling meer op elkaar dan volwassen mensen onderling?

Het gaat om baby's en volwassenen van dezelfde huidskleur.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Bij kinderen is alles nog vrijwel even klein, neusje, oren ogen enz. Naarmate ze volwassen worden heeft de 1 lang haar de ander kort en meer of minder haar, krullen of een kuif, een grote neus gf bv grotere flaporen. Dat zijn veranderingen die pas ontstaan als ze ouder worden. Verder zijn er nog genoeg verschillen maar zijn wij als volwassen meer getraind op de verschillen zoals we die bij volwassenen zien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als dat al zo is wat jij zegt, dan komt dat omdat baby's nog geen levenservaring hebben.
Karakter in het uiterlijk wordt gevormd door hetgeen iemand meemaakt.

Lijnen, uitdrukkingen, rimpels, onderkin, etc
dat bepaalt iemands uiterlijk.
Maar ook gedrag, kleding, make-up, haardracht etc.

Dat hebben baby's allemaal nog niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijna dezelfde reactie als ik wilde geven. Plus dus :-))
Als je nog nooit een boom hebt gezien, lijken alle bomen op elkaar. Zodra je er meer hebt gezien, ga je onderlinge verschillen zien. En nog weer later kun je je niet eens meer voorstellen dat je ooit hebt gedacht dat al die bomen zoveel op elkaar leken.

Ik denk dat ditzelfde principe ook voor baby`s geldt. Hoe meer baby`s je ziet en echt bekijkt (dus niet even van een afstandje), hoe meer je de verschillen ziet.
Een moeder van een tweeling ziet meestal ook direct de verschillen.

En verder is het wel makkelijker en sneller te zien bij volwassenen inderdaad omdat die "getekend" zijn door het leven bovendien zich anders kleden etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Baby's lijken op elkaar en we vinden ze mooi.
In de evolutie is schoonheid een overlevingsstrategie.

De mens is meer geneigd om goed voor iets moois te zorgen dan voor iets lelijks. Hierdoor hadden mooie kinderen meer overlevingskansen. Wij zijn het resultaat van deze evolutie.