Hoe natuurlijk is het om een 'buikje' te hebben?

Het schoonheidsideaal voor vrouwen is een plattte buik, maar hoe realistisch is dit? Is de bouw van een groot deel van de vrouwen, niet een normaal figuur mét een kleine bolling bij de onderbuik.

Ik hoor veel, hele jonge, super slanke meisjes vaak klagen over hun 'buikje' dan denk ik , klopt er zit daar geen deuk, het is niet helemaal plat, maar dat kleine bollinkje kan ik geen 'buikje' noemen en er is totaal geen reden om aan te nemen dat dit 'eraf' moet.

Of vergis ik me een 'hoort' dat bollinkje er idd niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb in ieder geval geen problemen met dat buikje.
Kimath
12 jaar geleden
Volgens mij hoort een vrouw daar een beetje vet te hebben. Helemaal strakke buik krijgen is heel moeilijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan val je niet meer op tussen de planken in de bouwmarkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Liever een bolletje daar dan in ingevallen buik,dat lijkt mij ook niet gezond.
Je ziet ze lopen op de catwalk,gratenpakhuizen,sorry maar ik heb er niets mee.
Kimath
12 jaar geleden
Als je erg dun hebt, heb je bijna automatisch een klein 'buikje', gewoon omdat je ingewanden ook een plek moeten hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha Kimath zo had ik het nog niet bekeken, maar het is helemaal waar.
Kimath
12 jaar geleden
Je kunt het iets verminderen als je sterke buikspieren hebt, dat houd het wat meer op zijn plek als het ware, maar dan nog heb je er een klein laagje vet over zitten. Dit is helemaal normaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een maaltijd of een flink glas water kunnen ook dat (tijdelijke) bolletje veroorzaken. Of je zou iemands buik 24/7 in de gaten moeten houden.

Het beste antwoord

Het heel natuurlijk om een buikje te hebben. Een vrouw heeft van nature meer vetcellen dat een man, maar dat klopt ook want ons lichaam is natuurlijk ontworpen met een hele ander doel.
Vrouwen moeten kinderen laten groeien en verzorgen. en dat begint al in de baarmoeder. en hoe meer bescherming daarom heen ligt hoe beter. en daarnaast kost het creëren en de voeden van een kind ook veel energie, dus moet een vrouw veel meer reserves aanleggen.

Het is idd jammer dat de media gaat het voor het afgetrainde lichaam met weinig vet. ( haast mannelijk) het is eigenlijk fout, jonge meisjes maar ook vrouwen krijgen daardoor een vertekend beeld over hoe een echte vrouw eruit ziet.
Maar of dat ooit zal veranderen??? de Afslank industrie is te groot omdat voor elkaar te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens. En een vrouw met wat vet vind ik veel prettiger aanvoelen en plezanter om naar te kijken dan naar zo'n dun type.

Andere antwoorden (7)

Dat bollinkje is je baarmoeder, dus dat is normaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn al die meiden constant zwanger dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, maar een baarmoeder is niet plat ofzo, en als je in de puberteit ongesteld wordt maakt de baarmoeder zich ook klaar voor een baby.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nieki: als je dat van buitenaf zou zien is er reden voor groot alarm, want er zit een flinke spierlaag voor, de buikwand. Als de baarmoeder daar doorheen te zien zou zijn, is er iets heel erg mis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is ook niet zo dat je het overduidelijk ziet, maar je buik is nooit helemaal plat, dat kan niet. En natuurlijk zit er een spierlaag overheen, maar ookal zit die spierlaag er, dan kan die kleine opbolling komen door je baarmoeder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zitten wel meer organen in je buik die groter zijn dan je baarmoeder, die zie je toch ook niet als bulten uitsteken? Daarbij zit de baarmoeder midden in het lichaam, niet vlak aan de voorkant. Als 'ie van middenuit al een bolling van je buik weet te veroorzaken, dan zou ik maar snel naar de dokter gaan! http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Female_reproductive_system_lateral_nolabel.png Nr 10 is de baarmoeder...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nieki: als je bedoelt dat al je organen een plaats moeten hebben, dan heb je gelijk.
Maar als je buik uit baarmoeder bestaat, dan zeg ik OEI!!!
Een beetje buikvet mag er zijn bij een vrouw. Ik heb eens gelezen dat de meeste mannen een buikje zelfs zacht en sexy vinden en mooier dan een afgetrainde buik met een 'wasbordje'.
Wat de meeste vrouwen (en mannen) vaak vergeten, is dat vet ook een functie heeft in ons lichaam. Vet wat onder de huid is opgeslagen beperkt het warmteverlies. Het vet wat tussen de organen is opgeslagen, beschermt de organen tegen schokbelasting. Dus een (klein) buikje is heel natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een kleine bolling bij de onderbuik is wel degelijk normaal .
tvalt wat mij betreft ook onder de categorie vrouwelijke
rondingen ;)

bollinkjes iets hoger dan de onderbuik is voor sommigen not done , ideaal beeld dat voorgeschoteld wordt door media .

lennete v Dongen had er op tv een hele goeie scetch over .
ben je als vrouw niet meer piep jong en buikje die niet weg gaat , noemde zij zacht en lief .
en zo is het ook !!.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is natuurlijk om een buikje te hebben maar vooral de jongeren worden helemaal gek gemaakt door bijv programma 's als next top model , waar er ook meiden zijn die slank zijn maar dan nog moeten afvallen .
Daar is ook een hoop om te doen geweest , en daarmee steken de jongeren elkaar mee aan .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar moet het hoofd van je baby, man, geliefde dat liggen als je geen buik hebt. Hahahaha,
Ik denk heel erg dat door alle aandacht die dit krijgt het veel belangrijker wordt dan nodig is. Elk lichaam is ook anders, zo ook buikjes. Bierbuikjes daar gelaten denk ik dat je gewoon blij moet zijn met je buik zoals hij is. Vroeger moest je broodmager zijn om model te kunnen zijn: gelukkig dat er ook wat grotere maten tussenzitten tegenwoordig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De media maken meer kapot dan je lief is. Wat een onzin, je wilt als man toch wel wat vast hebben als je met je lief vrijt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is heel natuurlijk om een "buikje" te hebben. Veel mensen hebben geen idee meer hoe een gemiddeld lijf eruitziet, en sommige mensen die erg uit zijn op gewichtsverlies denken dat ze hiermee alle rondingen weg kunnen krijgen.
Het paradoxale is soms dat juist bij magere mensen een bolling te zien is die er niet zou zijn als ze iets meer vet zouden hebben: gewoon de buikwand, de spierlaag tussen de organen en de huid.
Persoonlijk vind ik dunne en magere vrouwen minder mooi om te zien dan vollere - wat overigens niet veel zegt over de aantrekkelijkheid, want dat zit niet in dik of dun wat mij betreft.