stel je vermaalt gewone kruidvat pijnstillers tot poeder, en je snuift het op, word je dan high?

titel zegt genoeg

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.7K

Het beste antwoord

Nee, je zult wel een soort neusverkoudheid ervaren, omdat de vermalen pijnstillers zich in de neusholte vastklampen en zullen moeten oplossen!
Hierdoor zal je last van loopneus en niesen krijgen.
Wel zal de werkende stof merkbaar zijn, omdat er wel wat word opgenomen door het lichaam.
Je pijngrens zal iets hoger zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gewone pijnstillers bevatten aspirine, paracetamol of ibuprofen. Deze werkzame stoffen hebben geen 'highmakend' effect.

Deze pijnstillers zijn ontstekingsremmers, dus je zal er geen high gevoel van krijgen. Sterkere pijnstillers, die voorgeschreven worden door deskundigen, kunnen wel een euforisch effect geven, en kunnen zelfs verslavend zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
High/stoned worden word je door de bank genomen door het THC gehalte wat in een drug zit
Wil je high worden rook dan een wietje (met mate)
Het toedienen van pijnstillers door de neus zal op zeker nadelige gevolgen hebben voor je neus en is niet aan te raden.
Verder rommel je met een medicijn dus ga dit niet uitproberen.
Je kan een (medicijn)verslaving krijgen ook van die pijnstillers veelvuldig gebruik gaat je bv hoofdpijn opleveren al had je dat nooit
er staat niet voor niks in al die bijsluiters dat je bij langdurig gebruik huisarts moet raadplegen
En nee je word er niet high van uiterst verdoofd en suf waarschijnlijk ja dat zal vast wel maar das niet high zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van het opsnuiven van paracetamol zal je "verkouden" worden, omdat het het neusslijmvlies irriteert. Van pijnstillers zoals aspirine (middelen met acetylsalicylzuur) zal je een misschien een bloedneus krijgen omdat het bloedverdunnend werkt en natuurlijk ook irriteert. De pijnstillers die ontstekingsremmers bevatten zullen zeer doen omdat de meeste van deze middelen (NSAID's zoals naproxen diclofenac etc) bloedvatvernauwend werken. Echt gezond is het dus niet.