Hoe worden Nederlanders herkent op vakantie?

Vorig jaar ben ik naar Gran Canaria op vakantie geweest en bijna al die mensen van de tentjes spreken je in het Nederlands aan. Hoe weten ze nou dat je een Nederlander bent en niet bijvoorbeeld een Fransman of een Duitser ofzo?

Toegevoegd na 8 minuten:
Deze mensen hebben me niet horen praten en ik had geen duidelijk Oranje shirt aan ;-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (7)

Ze kunnen je bijvoorbeeld horen praten, of ze gokken het gewoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nederlanders op vakantie zijn te herkennen aan hun spraak, te weinig fooi betalen en ze willen het weinige wisselgeld ook nog terug tot op de laatste munt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is achterhaalde onzin, d.w.z. Tourist uit een anderland, is precies het zelfde!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat laatste geld niet voor alle nederlanders.
Ik denk dat bijna iedereen ook niet nederlanders hun wisselgeld terug willen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@sxiopo: als ik als Belg dat zou gezegd hebben waren jullie boos, blij dat ik het van een Nederlander hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle protesten ten spijt, wij hebben dus gelijk nonkelpater.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een achterlijke onzin met je wisselgeld verhaal!
ik pik ze er ook altijd uit, als ze praten duidelijk het accent, of de nederlandse nummerplaat ( niet van toepassing op gran canaria uiteraard ) , maar vooral de hollandse "kaaskop-look" , zie je van mijlenver aankomen.

En zelf zie ik er ook gewoon zo uit hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
[even ietwat charcheren]:
Nederlanders zijn lang, wat opvalt, zeker ook bij vrouwen. Daarbij is de 'mode' van nederlanders duidelijk herkenbaar. Daarnaast laten nederlandse vrouwen zich vallen, in plaats van stijlvol, glijdend te lopen, Nederlanders zijn stijf. Als je deze dingen bij elkaar optelt, kan je al vaak snel zien dat bepaalde mensen Nederlands zijn.

Mijn vrouw en ik hebben het als hobby: Mensen spotten. Dus als we ergens zijn, gokken we op afstand waar mensen vandaan komen. 8 van de 10 keer hebben we als we dichterbij komen, gelijk..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kledingstijl is altijd een belangrijke indicatie. In Europa is de mode in de verschillende landen toch best verschillend.

Verder doe ik het zelf tijdens reizen ook vaak; mensen aanspreken met "hoi", je hoort dan aan de reactie snel genoeg waar iemand weg komt en in welke taal je het gesprek moet voortzetten.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Kijken en niet kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
e herkent ze vaak aan hun slechte smaak van kleden.Sandalen aan met wille hoog opgetrokken sokken bijvoorbeeld, Overal kijken en alles is te duur.Weinig fooi geven zonder schaamte. Niet alle nederlanders zijn gelukkig zo maar vaak haal je ze er zo uit.