Mag je Diazepam en Temazepam samen slikken.?

En dan bedoel ik tegelijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
48K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het aan een medische professional vragen. Bv de apotheek of huisarts. Mensen hier hebben als het goed is goede bedoelingen, maar ik zou geen risico nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen hier kunnen ook pro zijn hoor. Alleen weet je dat niet...

Het beste antwoord

Temazepam is een inslaapmiddel en werkt kort. Het is een relatief lucht middel.
Diazepam is meer een kalmeringsmiddel, welke vrij snel werkt en erg lang (24-48 uur) in je bloed blijft zitten.
Deze 2 in combi gebruijen is niet echt zinnig, omdat ze allebei snel werken. Slaap je goed door, hou t dan alleen bij tema. Gaat t om doorslapen gebruik dan dia.
Niet te lang!!!
Gezien de lange halfwaardetijd kun je de tweede dag de helft gebruiken, omdat de andere helft nog in je blied zit van de vorige dosis.
Das beter tegen gewenning. En seriously, gebruik het écht niet elke dag en niet lanfer dan 2 weken als het om slaapklachten gaat!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt. Ik gebruik beide niet dagelijks om gewenning te voorkomen. +

Andere antwoorden (5)

Ja dat mag, alle pammetjes kan je tegelijk slikken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor. Alleen versterk je alles dan, de halfwaardetijden verschillen en als je het maar vaak genoeg doet vergiftig je je organen en hou je er een vervelwnd letsrl aan over. Kun je wellicht de rest vsn he leven aan de dialyse of zo. Ook leuk.
Het mag, maar waarom zou je dat willen. Ze zijn allebei erg verslavend en na twee weken werken ze niet meer, omdat je eraan gewend bent geraakt. Beter is het een andere oplossing te zoeken voor je probleem, samen met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen als de arts het voorschrijft. Niet op eigen initiafief!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn allebei benzodiazepinen, die elkaars dempende werking versterken. Temazepam wordt doorgaans als slaapmiddel gebruikt. De halfwaardetijd van beide middelen is vrij kort maar als je ze 's avonds neemt circuleert de volgende morgen toch nog de helft in je lichaam. Kijk dus heel erg uit in het verkeer en kruip liever niet achter aan autostuur voor het spul is uitgewerkt.

Ze mogen in principe samen gebruikt worden maar doe dat in overleg met je arts. Gebruik die middelen bij voorkeur niet iedere dag en zeker niet langer dan een aantal dagen achter elkaar. Zoals gezegd doen ze na twee weken niets anders meer dan bijwerkingen en verslaving veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem ze ook wel eens tegelijk in,dokter vond dat geen probleem,ik gebruik ze nu nog wel maar niet vaak meer samen,ik neem ze soms paar weken en dan een week of langer niet om zo niet afhankerlijk ervan te worden,merk wel dat ze niet veel meer helpen eigenlijk,heb steeds meer nodig om iets ervan te merken. dus zou erg voorzichtig ermee omgaan om ze tegelijk te gebruiken en dus niet lang achter elkaar door.