Hoe kan ik er voor zorgen, dat ik me niet bezorgt maak, als pa of ma er niet is?

Ik maak me heel vaak zorgen, als bijvoorbeeld mijn ouders er nog niet zijn. Hoe los ik dit op? Het komt door onze verongelukte kat Broos.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

om meschien te bellen waar ze zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze niet opnemen dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dit een slecht advies. Misschien vinden pa en ma dit wel helemaal niet fijn telkens te worden gebeld. En het maakt iedereen alleen maar onrustig.
Je kunt van tevoren vragen hoe laat ze thuis zullen komen, en of ze je willen bellen als ze later thuis komen. Als er een ongeluk zou gebeuren, zou jij dat meteen te weten komen, daar wordt wel voor gezorgd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze probleem heb ik ook! Het is heel lastig want als je eenmaal bang en bezorgd ben,dan is het heel moeilijk om te kalmeren.Ik weet niet of het helpt maar ik zelf denkt dat een oppasser een goede oplossing is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt dat het komt door je verongelukte kat Broos. En nu ben je bang dat je ouders hetzelfde kan overkomen. Een dat is natuurlijk ook een reële angst. Voordat Broos verongelukte had je die gevoelens niet. Broos heeft je laten ontdekken dat je zomaar wat kan overkomen. Ik denk dat iedereen die gevoelens wel eens heeft of heeft gehad. Hoelang geleden is het dat Broos is verongelukt. Ik denk dat het nog niet zolang geleden is. Als dat zo is, wees dan maar gerust, dan gaan die gevoelens vanzelf weg. Zouden je ouders dezelfde angst voor jou hebben, als jij er niet bent? Is het al wel langer geleden, dan zou je er eens met je ouders of met iemand anders over kunnen praten. Maar ga geen afspraken maken met bellen enzo, daar wordt iedereen alleen maar onrustig en ongelukkig van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dag Kittylove. Ik zie aan je naam dat je heel veel van je kat hebt gehouden. Dan is het moeilijk als je die ineens kwijt bent. Dat moet je een plekje geven en dat heeft tijd nodig. En daardoor besef je nu ineens dat je dieren en mensen waar je van houdt kwijt kunt raken. En dat gevoel moet je ook een plekje geven. En waarom zou je er niet met je ouders over praten. Misschien begrijpen zij je wel en kunnen ze je op één of andere manier helpen. Gun jezelf de tijd. Na een poosje gaat dat gevoel vanzelf over.